Uuuuiiit gebreid verslag!! Hahaha, geniet! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Tessa Wingerden - WaarBenJij.nu Uuuuiiit gebreid verslag!! Hahaha, geniet! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Tessa Wingerden - WaarBenJij.nu

Uuuuiiit gebreid verslag!! Hahaha, geniet!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

15 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

15 september 2012

Liefste allemaal,

Na wat korte berichten is het nu weer tijd voor een lang verhaaltje:)

Inmiddels weten jullie allemaal vast dat ik de cursus in Londen overleefd heb! Dus, Miami here I come!

Maar ik zal even vanaf het begin beginnen.
Week 1 was heel lastig geweest, heel veel informatie, schrijven, rekenen en luisteren. 's Nachts haast geen slaap vanwege het vele huiswerk. Al probeerde ik wel steeds voor 12e op bed te liggen, tja jullie kennen me, niet te genieten met minder als 6 uur slaap:p

Vrijdag avond kwam ik gelukkig al een beetje tot rust omdat ik vergeleken met de andere ontzettend voorop lag op het huiswerk, tja ik kan het wel:p!
Dus, heb ik vrijdag avond Aleks even geholpen met haar marketing plan, want die zag het helemaal niet meer zitten en tussendoor aan me training gewerkt.

Op zaterdag avond zouden we lekker uiteten gaan, om alle stress even te vergeten. Al het werk hadden we om deze avond heen geplant, maar op zaterdag middag bedacht Joanna zich dat we toch nog niet genoeg huiswerk hadden gemaakt, dus of we de hele index van USB stick even wilden maken! Waaaaaaaahhhhhhhh!!! Dus uit school hebben we dat meteen gedaan. Van ons etentje hebben we toen maar een drankje gemaakt, en geen woord over de cursus gesproken. Heel gezellig:D

Zondag zijn we met ze 5e spontaan de seminars gaan oefenen. Je moest dus een seminar geven over iets waarvan je het minst afwist, natuurlijk had ik Ioni moeten zeggen, maar ik had Joanna wat hoog in geschat. Dus heb ik een haar seminar gedaan.. HAAR for god sake.. Hoe kom ik er in godsnaam bij? Maar goed, ik kan alles, dus een haar seminar moet er ook nog vanaf kunnen:p!

Maandag hebben we nog 1 echte lesdag gehad en vanaf toen ging het allemaal razend snel! Maandag avond heeft iedereen nog 1 keer door de marketing projecten heengekeken... En opeens, gingen ze allemaal di gen veranderen en alle 4 in de stress!!! Ik zeg, genoeg! 3 dagen geleden was ik er klaar mee, dacht dat het goed was, dus ga nu niet massaal alles veranderen! Dus ik naar me kamer en gaan slapen, ik denk: is het goed dan is het goed, is het dat niet dan is het dat niet!

Dinsdag, presentaties van de marketing projecten! Allemaal waren een soort van gelijk. Je kon presenteren hoe je het zelf wilde, dus de 1 had een powerpoint, de ander exel, enzovoorts... En ik dacht toen, nou dat is toch best goed gegaan?!
Net voor de lunch roept ze ineens: jongens ik heb een verrassing, ik denk YES! Massage, nagels, haar.. Of vroeger weg, ook goed.....?! Maar nee, joepiedepoepie.... We mogen meedoen met een fitnessclass! Jej.... Na zo'n vermoeiende week heb ik daar geen kracht meer voor!
Maar toch als de sodemieter spullen gepakt en naar de sportschool, waar we niet 1 fitness class hadden, neeheeee... 2! en 2 fitness seminars... Pfoei, na een jaar zonder sporten voel ik het geloof ik nog!
Maar leuk was het uiteindelijk wel! We begonnen met een seminar over detox, toen Yoga (heeeel fijn trouwens), een seminar over good feet, en als laatste nog Pilates... Ja, ik voel het nog!
Op woensdag was het de beurt aan de seminars, ik denk wat er ook gebeurd, gewoon door blijven praten! Gelukkig moest ik als eerst, dan heb je het ook maar gehad hè! Voor me gevoel ging het heel goed, en was ik net een echte kapper:p haha..
Toen was de rest aan de beurt met hun Ionithermie seminars. Mwa, kon beter... Maar niet slecht! Tja ik heb het natuurlijk een jaar gedaan, en ben van naturen nog al een kletser, zij niet echt!
Maar helaas was Joanna het niet echt met me eens en viel ietsepietsie tegen ons uit. Dat dit belachelijk was, en te laag niveau voor managers, dat ze ons perfect wil, kun je je voorstellen om voor je team zo'n slechte seminar te geven...?! En net toen ik dacht dat ik of in protest zou gaan of in janken zou uitbarsten (daar was ik nog niet over uit) zei ze, behalve die van Tes (zo noemt ze me, koosnaampje!) dus ga maar aan haar vragen hoe het moet en dan krijgen 3 van jullie morgen een herkansing!
Nou, ik scheet zowat in me broek.. En ik weet niet waarom, maar ik kreeg nogal wat boze energie over me heen toen ik de klas doorkeek... Mmh, hoe zou dat nou komen!
Oh ja, en dan (uh, ben de uitspraak even kwijt..) kers op de taart?! Puntje bij paaltje?! Naja.... Onze test was ook naar vanmiddag verplaatst ipv donderdag! Dus we kregen een uurtje om te leren en dan was het zover, DE test!
Nou... Dacht ik, dat was het dan, koffers pakken en naar huis. Maar eerst.... Mama bellen!
Tja, waar heb je er anders een voor! Wat een stress hè mam? T was allemaal een beetje teveel voor deze Hollandse meid, nu - even - niet!
Maar goed, mama's hebben altijd wijze raad;) dus geleerd, test gemaakt en punten tellen. Meer dan je best kun je niet doen, en toen BAM 75 van de 100 punten!!!! Tja, wat zal ik zeggen:) hahaha!

Donderdag was het tijd voor de train the trainer... We moesten dus verkoop training geven aan de eerste contracters. 30 meiden in de klas, gemengd met beauty, massage en kappers. Ieder van ons moest een training sessie geven van 20 minuten, ieder over 1 stap van "5 step solution selling". 3 keer raden, ik had stap 5 en moest dus als laatste!
Stap 1 is de consultatie(Latoya), stap 2 is de educatie(Emilian), stap 3 is de service(Kelly), stap 4 is het advies(Aleksandra) en stap 5 is de het sluiten van de verkoop, die had ik dus! Nou, de bedoeling was dus dat het een actieve training zou worden, met games, quizes etc. En het was oom wel ontzettend leuk, de groep deed erg leuk mee enzo. Alleen stap 1 duurde een UUR! Stap 2 was moeilijk te begrijpen, maar wel goed in elkaar gezet. Stap 3 was saai. 4 was kort en krachtig, meer een praatje als een training en met 5 was ik zelf erg tevreden!!
Na iedere sessie moest de klas een feedback formulier anoniem invullen, die zou Joanna dan gaan bekijken en ons aan het einde van de dag terug geven.
Na de lunch was het tijd voor (nogmaals...) de seminars. Maaaar, het was niet Joanna die er naar ging luisteren, maar de hele klas en de lerares, die, als Joanna een grote groep heeft, ook de beoordelingen doet. Ons was dus gezegd dat de slechtste 3 het over moesten doen. Dus na de training dacht ik, nou dit was het dan... Heb ik goed gedaan, maar zo ging het dus niet helemaal... De klas mocht kiezen welke seminars ze wilde horen en van wie... 2 keer raden naar wie ze graag wilde luisteren! Me, myself and I... Fuck!
Maar puntje bij paaltje, ging het nog beter als de vorige dag, hahaha joepie! De andere hadden zichzelf ook verbeterd, denk ik.. Dus dit was een succesvolle dag.
Einde van de middag kregen we de feedback formulieren terug, nou... Iets om in te lijsten en aan de muur te hangen!!! Wat een super commentaren! Niet 1 was negatief, en op de vraag, zou je deze persoon als je manager willen: jaja en nog eens ja!
Dus 's avonds was het tijd voor een diner! Heerlijke pasta gegeten en garnalen:)

De volgende dag, vrijdag, werd het allemaal een beetje teveel... Spanning tot over me oren, want vandaag zou ik te horen krijgen of ik naar Miami mag, ja of nee!
En natuurlijk gingen we op alfabetische volgorde, dus again, als laatste. Maar de rest van de dag moesten we wel op school zijn, in bepaalde lessen zitten etc! Dus ik denk, mooi naar de kapper maar helaas die hadden vandaag enkel theorie! Zo jammer:p
Om 12 uur was het zo ver, miss van Wingerden!
Het gesprek liep enkel iets anders wat ik gedacht had. Het komt er eigenlijk op neer, dat ze het heel bijzonder vind wat ik gedaan heb. 21 jaar, na 1 contract een hele managementcursus doorstaan, dat was onvoorstelbaar. Want, eigenlijk mag het helemaal niet! Ik ben te jong en heb te weinig ervaring en daarom kan ik nu nog geen manager worden van een schip. Ik heb nog te veel enthousiasme voor alles, en dat moet ik temperen voordat ik een team kan managen.
However, omdat ik het zo goed had gedaan, laat ze me toch naar Miami gaan om de cursus af te maken!!!
Ik denk, je kan zeggen wat je wil. Maar iemand heeft me hier toch heen gestuurd, ik heb het gehaald en me papiertje op zak. En dat ik dan in December als receptioniste ga ipv manager is alleen maar mooi meegenomen, want dat is PRECIES hoe ik het wilde:p muhahaha!

Dus daar zit ik dan, in me kamertje me hele verhaal te vertellen, wachtend op me laatste wasje voor ik me koffer ga inpakken om naar MIAMI te gaan! Heb ik toch maar weer mooi gedaan:D

Bedankt voor al jullie lieve smsjes, fb berichten, belletjes enz. Jullie zijn de beste.
Niets dan liefs vanuit Londen!

Dikke kus, jullie Tess

  • 15 September 2012 - 17:54

    Papa:

    Je bent een kanjer! Xxxxxx

  • 15 September 2012 - 21:42

    Sylvana:

    lieve Tessa
    Super gedaan lieffie!!
    En in Miami gaat het ook vast goed komen, wat het ook gaat worden,manager of receptioniste,het komt goed!!
    Gewoon lekker jezelf blijven, je bent super zoals je bent en ook zeker niet veranderen !!
    Heel veel succes in Miami!!
    En YES YOU CAN!!
    Liefs en dikke Xxxx Sylvana

  • 16 September 2012 - 20:05

    Lioba:

    Hoi Tes,
    Wat een verhaal. Ik voel de spanning, opluchting, worsteling en energie hier in Huizen achter m´n computertje. Wat een avontuur weer. Ik wens je heel veel succes in Miami, geniet er weer van en op naar een nieuwe mijlpaal in je carriere! Hierbij wat extra energie weer terug gestuurd en tot gauw dan maar weer met goed nieuws ovfer het internet. Liefs Lioba

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Hallo allemaal, Dit is 'm dan, mijn reisdagboek van alweer het 3e grote buitenlandse avontuur. Dit keer: werken op een cruiseboot. Het is voor mij letterlijke een "wereldse" ervaring. Ik moet er veel voor laten, maar het zal het waard zijn. Ik hoop dat jullie genieten van mijn verhalen, and remember: The sky is the limit! Liefs, Tessa

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 74401

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 25 September 2012

Management course!

02 December 2012 - 02 Juli 2012

Een nieuw thuis voor 7 maanden; AZURA

04 September 2011 - 15 Juni 2012

Tessa op Cruise

Landen bezocht: