1e week zit erop!!! - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Tessa Wingerden - WaarBenJij.nu 1e week zit erop!!! - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Tessa Wingerden - WaarBenJij.nu

1e week zit erop!!!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

07 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Watford

7 september 2012

Lieve allemaal,

Na lang gewacht te moeten hebben, heb ik eindelijk even tijd vrij kunnen maken in mijn drukke schema om voor jullie een mooi verhaaltje in elkaar te kunnen zetten.
Ik zal maar bij het begin beginnen.

Na mijn laatste verslag, waarin ik weer een "geweldige" reiservaring had gehad ben ik terug gegaan naar het YMCA waar alles voor me in orde was gemaakt. Helemaal top. Het was nu rond 2 uur. Ik had nog steeds geen roomie...
Na een hele middag keihard studeren en flink wat sigaretten uit verveling gerookt te hebben en TELKENS aan de receptie had gevraagd waar me roomie was. Ging ik om 7 uur maa wat eten. Dat was zooooveel beter als vorig jaar. Dus, naja ik blij!
Om 11 uur, nog geen roomie... Ik denk ja, bekijk het maar ik ga slapen en morgen zie ik er wel.
Je begrijpt dus, ik heb geen oog dicht gedaan... Telkens weer wakker, verbaast dat er nog steeds niemand was. Volgende ochtend werd duidelijk dat ik er ook geen zou krijgen. Want 1 van de managers was niet op komen dagen. HEERLIJK! Hahaha... In het begin wel een beetje eenzaam, maar nu vind ik het top! Me eigen plekje:)
Naja, die ochtend was ik al om 6 uur wakker, tocj nog even tot 8 uur kunnen slapen en daarna alles, in de zenuwen, maar toch op me gemakkie gedaan, want hoefde natuurlijk pas om 1 uur op school te zijn.
Pfoe.... Heb me weer kapot verveeld, want had nog niemand ontmoet, zenuwachtig enzo... Pfie! Dus ik was ontzettend blij dat het 11 uur was en ik me eindelijk kon gaan aankleden. Om 12 uur zat ik n de bus en om half 1 was ik op school, ingecheckt, nog even gerookt en om 1 uur eindelijk de andere managers ontmoet! Yeaaaaaah, gezelschap!
Even voorstellen:
Kelly, Engeland, is al eerder noodmanager geweest.
Latoya, Jamaica, is ook al eerder manager geweest en heeft 2 kinderen.
Emilion, Italië, was net aan tweede contract begonnen en van zijn schip gehaald.
Alexandra, Serbia, 4 contracten gehad ook op P&O
En ik!
De lerares heet Joanna, was echt even wennen maar nu valt ze best mee...

Dag 1, geen inkom dagje, gelijk aan de bak! Het hele contract doorgesproken, historie van Steiner, belangrijke mensen, huiswerk schema etc.
Dag 2, veel lezen en schrijven... Vooral geen vragen stellen, 's avonds huiswerk begonnen... PANIEK! Alles lukte niet, email gehakt, conclusie.... Ik in tranen, ja in tranen! Papa en mama gebeld, want dat doe je als je 21 bent en al helemaal alleen de wereld bent over gereist.... Maar die hebben het mooi wel opgelost, na een slapeloze nacht, dikke ogen en veel wijze raad van paps kwam
Dag 3, topdag! Ik kan niet anders zeggen, Joanna had een goeie bui, nieuw wachtwoord voor email, en eindelijk gingen we op school iets doen waarvan ik het doel zag!
Ook 's avonds ging ik als een manager tekeer met me huiswerk, eindresultaat: iets om trots op te zijn! En dat leverde me dan ook de eerste goede nachtrust op sinds een week!

Ook vandaag was weer een topdag! Ik heb het gevoel dat vanaf nu alles meezit! (tuch wood) maar ik begrijp alles, al me maakwerk is af en nu hoef ik enkel nog een seminar en een training voor te berijden!
Nu voel ik me zeker weer blij! Maar zoals mama en papa al zeggen, ze zijn me gewoon aan het testen, de boeven!
Maar, vanaf nu voel ik Miami dichter bij komen. Ik moet boven alles staan en alles geven... Ik kan de zon al bijna op me huid voelen! Wat een prijs zal dat zijn hè, weekje Miami!!
Het schijnt dat ik in een hotel met buitenzwembad zit, en laat ik nou toevallig me bikini bij me hebben:p! Hahahahha....

Nouja, met dat in gedachten valt van 9 tot 6 naar school gaan nog best mee:p hihi!

Wens me succes en ik probeer zo snel mogelijk weer wat van me te laten horen!
Hele dikken zoenen en niets dan liefs vanuit Londen!

Knuff, Tess!

  • 07 September 2012 - 21:28

    Papa:

    Mooi verhaal. Ga zo door. Xxxx

  • 07 September 2012 - 23:08

    Mama:

    Tja lieverdje, het was me het weekje wel. Veel emoties, veel stress, maar ook leuke dingen. En ook al ben je 21, je paps en mams zullen er altijd voor je zijn, waar ter wereld je ook bent. We zijn blij dat het nu goed met je gaat. En we zijn reuze trots. Je doet het allemaal hartstikke goed. Je bent natuurlijk nog best jong en als je dan ziet wat je allemaal al doet en kunt. Ik vind het echt geweldig. Heb alleen maar bewondering voor je. Je doet het toch allemaal maar daar in je uppie. En het is niet altijd gemakkelijk, maar dat zal het leven als manager ook niet zijn. Blijf gewoon je mooie, lieve zelf nu en in de toekomst, dan komt het allemaal best voor elkaar. Je krijgt nog een lastige, maar ook leerzame week met als afsluiting vrijdag de ultieme test. En als je daarvoor slaagt ............. tada.... Miami!!Dat zou geweldig voor je zijn. We gunnen het je zo. Je werkt er hard voor. Heel veel succes. In gedachten ben ik bij je, altijd. Dag lieve schat, zet 'm op. Love you xxxxxxxxxxxxx

  • 08 September 2012 - 07:53

    Ina:

    Lieve tessa, ik stuur je wijsheid en plezier. Het komt goed, ze hebben je tenslotte niet voor niets gevraagd. Blijf jezelf, bij paniek gewoon doorademenen en anders even in de spiegel kijken en zeggen: wat een mooi geweldige vrouw ben ik toch! Enjoy en dikke zoen ina

  • 08 September 2012 - 16:44

    Debbie:

    Heey Tes, sorry dat ik zo laat reageer op allebei je blogs. Maar ik had het heel druk met school, nu al.
    Maar ik ga nu reageren op allebei, weet je nog: 2in1
    Hahahaha!!!!!

    Blog 1:
    Woow, wat een verhaal!! Hahaaha, het kan ook nooit goed gaan! Ik moest ook wel een beetje lachen hoor, toen ik het las. En dan denk ik ook terug aan onze vliegreis naar Spanje toen, wat ook echt een hel was :p. Maarja, het is gelukkig allemaal goed gekomen. En je bent er nu, veilig en wel! En inderdaad, een slechte reperitie is een goede performence!! Hahahaha :p, goede uitspraak!! Ik hoop ook dat je een leuke roomie hebt, dan is het helemaal geweldig. Heeeeel veeel plezier en succes!! Ik mis je nu al, en ik kijk ernaar uit om weer te genieten van al je blogs waarbij ik kan lachen en kan huilen.

    Blog 2:
    Woow, je hebt in 1 week al best wel wat meegemaakt zeg!!! Je avontuur is al meteen heel hard bezig, maar je kan het aan. Ik weet het zeker! Aan de ene kant is het wel jammer dat je geen roomie hebt, omdat je dat helemaal alleen op een kamer zit. Maar aan de andere kant is het denk ik ook wel heel lekker. Dat je je eigen ruimte hebt, je hebt geen last van anderen en je kan doen wat je wil. En dan is je kamer netjes, haha ik typ aan 1stuk door! Ik hoop dat de andere managers aardig zijn. En miss krijg je wel hele goede vrienden! Dat hoop ik voor je! Maar het gaat natuurlijk ook om het werk, en volgensmij doe je dat ook weer helemaal top!! Je werkt heel hard, en in het begin ging het dan iets minder. Maar ik weet zeker dat het alemaal goed gaat komen en dat je een geweldige manager wordt!!! Je hebt heel veel stress gehad deze week, maar daar is niks mis mee. Dat heeft iedereen, daar kan je niks aan doen. Het komt allemaal goed, dat weet ik zeker.
    Heeeeeel veeel succes, en geniet ervan!!!!!
    Love u <3!!!!!
    Xxxxxxxx Debbie

  • 08 September 2012 - 16:55

    Debbie:

    Heey tes, ik was nog iets vergeten te zeggen...
    Hahaha, ik heb een heel verhaal geschreven en nog ben ik iets vergeten.


    Mn eerste schoolweek was bets zwaar.
    Ik had maandag introductie-dag, maar dat wist ik niet. Dus ik had al mn boeken meegenomen, vet zwaar!
    Ik baalde er echt van, maar t is mn eigen schuld. Ik had niet goed op de schoolsite gekeken. Naja, een leer voor de volgende keer.
    Die introductie-dag was wel heel stom, want we deden alleen maar onzin dingen wat nergens op sloeg. Maar k hoefte inelkgeval niet te werken, haha!!

    Dinsdag had ik ook een zware tas, maar k had gelukkig nog niet echt hw(eigenlijk wel, maar daar had ik geen zin in :p)!!
    Verder viel het wel mee.
    Maar van sommige vakken had ik wel hw, echt stom!!!!!
    En ik heb nu vanaf dit jaar Duits, ik, vind het echt een stom vak!!!
    En de docentte is ook stom, want het moet muisstil zijn en je moet voorraan zitten om haar te verstaan. Echt vet irri!!!!
    Ik denk dat M&M wel heel leuk gaat worden dit jaar, ik heb een hele leuke docentte. Zeis heel druk, gaotisch, grappig, aardig en heel leuk. Hahaha!!! Dus ik denk dat dat wel leuk wordt.
    Ik heb heel veel nieuwe nieuwe docenten. Sommige zijn alleen niet leuk, maarja je kan niet iedereen leuk vinden toch.

    En ik heb gister afgesproken met mn vriendinnen, van de olijfboom, dat was heel gezellig!!
    Dit was denk ik zon beetje mijn week, haha!!
    Ik kijk uit naar je volgende blogs!!!!!
    Xxxxxx Debbie

  • 10 September 2012 - 07:53

    Tanja:

    Lieve Tessa,

    Lekker dat je in je eentje op je kamer zit, hoef je geen rekening met iemand anders te houden.
    Al veel mensen met ervaring dus die ook die opleiding doen. Gelukkig begrijp je je huiswerk nu.
    Vorige week intrain week gehad, was zwaar. Vanaf vandaag begint de eerste periode. Elke dag om 9 uur beginnen, behalve op woensdag. Dus elke dag vroeg op! Ik houd nogal van tv kijken, maar ik zal toch moeten gaan proberen om dan ook niet al te laat te gaan slapen, anders houd ik het niet vol. Tv kijken in mn bed kan natuurlijk ook nog. :) vandaag van 9-kwart voor 3 naar school, zit nu in de trein. Heb vandaag improvisatie, klassiek, rekenen & modern. Improvisatie en rekenen vorige week nog niet gehad, dus ben benieuwd. Jeetje een buitenzwembad in miami, gaaf! Suc6 verder!

    Kus Tanja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Hallo allemaal, Dit is 'm dan, mijn reisdagboek van alweer het 3e grote buitenlandse avontuur. Dit keer: werken op een cruiseboot. Het is voor mij letterlijke een "wereldse" ervaring. Ik moet er veel voor laten, maar het zal het waard zijn. Ik hoop dat jullie genieten van mijn verhalen, and remember: The sky is the limit! Liefs, Tessa

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 74398

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 25 September 2012

Management course!

02 December 2012 - 02 Juli 2012

Een nieuw thuis voor 7 maanden; AZURA

04 September 2011 - 15 Juni 2012

Tessa op Cruise

Landen bezocht: