Never a dull moment.... - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Tessa Wingerden - WaarBenJij.nu Never a dull moment.... - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Tessa Wingerden - WaarBenJij.nu

Never a dull moment....

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tessa

07 December 2012 | Portugal, Lissabon

7 december 2012

Liefste allemaal,

Daar ben ik dan, me eerste blog vanaf het schip! Nu vanuit Lisbon, Portugal! Er is al weer een hoop gebeurd in nog geen week tijd. En de tijd vliegt ook voorbij, ik ga jullie proberen alles te vertellen wat ik heb meegemaakt (zal niet meevallen!)

Daar gaan we dan:
Zondag ochtend, mayvieuw hostel om 7 uur gaat de wekker. Douche, haartjes en makeup weer helemaal in orde gemaakt, klaar voor me eerste werkdag. Nou dat zag er prima uit vond ik zelf!
Om half 8 stond Isaac al voor de deur. Het was geweldig om hem weer te zien, vast te houden en non stop te kletsen over alles!! Heel fijn en ik voelde me gelijk niet meer alleen, zo vertrouwd!
Na samen koffie te hebben gedronken en een beetje gestad te hebben zaten we om half 11 in de taxi op weg naar mijn nieuwe thuis. Azura!
Eenmaal in de taxi, op weg naar ocean terminal zegt Isaac: kijk daar issie, Azura. Ik zeg waar?! Ik zie alleen maar gebouwen... Maar niets was minder waar, een van die gebouwen was mijn schip, Azura! En het enige wat ik uit kon brengen was: o mijn god! En begon pas weer te praten toen ik me paspoort in moest leveren, vanaf dat moment was ik als een kind zo blij en enthousiast! Maar zoveel nieuwe dingen, mensen, namen en taken... Mijn hemel!
's Avonds ben ik dan ook bijna meteen in slaap gevallen, was helemaal gesloopt!!! De dag daarna begon al vroeg. Ik moet namelijk elke ochtend al om 7 uur in de spa zijn om alles te openen en alles klaar te maken voor de rest van me team. En al doe ik het met plezier, na 6 maanden 10 uur slaap per nacht is om 12 uur slapen en 6 uur opstaan wel een beetje veel van het goede! Haha! Maar het beloond, want in een cruise van 2 dagen heb ik over 2000 pond omgezet, wat betekend: 250 pond voor mij, in 2 dagen! Niet verkeerd hè:)
Inmiddels had ik na die cruise ook bijna alle namen onder de knie en wist ik ook een beetje de weg.
Dinsdag was het weer embark, 2 nieuwe kwamen, wat betekend dat ik niet meer de nieuwe ben! Al voelde ik me dat al niet, want iedereen denkt maar dat ik alles weet en kan! Hihi... Grappig hoor, als het hele team denkt dat je super women bent! Ik heb vanaf dag 1 nog niet een keer niets gedaan, constant bezig!
Maar toen, woensdag.... Wat een verschrikkelijke dag!
Om 9 uur, terwijl ik druk bezig was ging de telefoon, Claire vanuit het kantoor of ik nu wilde komen. Ze klonk overstuur dus ik ging gelijk.
Ik schrok me dood toen ik kwam, Clairy huilend kijken naar de computer.. Ik dacht: kut, ik word op een andere boot gezet.
Maar, hier weer het keiharde bewijs dat bij Steiner niets is wat het lijkt.... Ze zegt: "their taken me of this ship Tess" GODVERDOMME! Ik heb er geen andere woorden voor!!
P&O en Steiner gaat niet meer zo goed, dus alle schepen die geen target halen krijgen een meer ervaren manager en ze zenden Claire naar een ander schip. Dat wil zeggen, ze had 2 keuzes. Queen Elizabeth of naar huis (ontslag). En door de manier waarop ze met haar om zijn gegaan heeft ze voor het laatste gekozen.
Het is moeilijk te bevatten en iedereen is er KAPOT van. Zelf zo erg dat een van de meiden ook per direct haar ontslag heeft ingediend!
Vanaf die dag is het super hectisch geweest, want met me 4 dagen op het schip ben ik nu, receptioniste, assistend en manager. Ik moet alles alleen opknappen want Claire is bezig met andere dingen! En ik moet zeggen, makkelijk of leuk is het niet. Me team is geweldig, maar ze weten en snappen niet zoveel. Dat betekend, ik werk van 7 tot 10 en tijdens me pauze wordt ik ook vaak nog gebeld of opgepiept... Tja, het zal er wel bij horen en het zal beter worden als de nieuwe manager komt maar toch ben ik erg blij met me vrije dag vandaag, dat kon dan wel:) al ben ik bang voor het moment dat ik straks terug het schip op ga....
Wel een uitstekend leer moment, want als je zo in het diepe gegooid word moet je wel!
Ook gaat de tijd natuurlijk heel snel op deze manier.

Dus ja, dat is allemaal wat hè?! Pfieuw....
Maar, job is leuk, Isaac is leuk, collega's zijn top en het schip WOW! En de passen voor Amsterdam zijn in de maak! Verder moeten we met deze nieuwe manager maar zien of ik de avond vrij krijg! Fingers cross!!!
Ik ben helemaal vergeten te vragen: hoe was Sinterklaas?
En wat maken jullie verder allemaal mee? Alle leuke en minder leuke details graag, want hoe druk me nieuwe leven ook weer is. Ik mis jullie elke dag!

Niets dan liefs vanuit Lisbon,
Groetjes van Isaac,
En een heeeeeeeleeee dikke kus van mij! Xxxxxx

  • 07 December 2012 - 15:22

    Ome Jan:

    Hey lieve Tes,

    Wat een geweldig verhaal!
    Een mooie man, een prachtig schip en leuke collega's en daarbij de kans
    gekregen om je te bewijzen.................
    Heerlijke lange dagen, weinig vrij dus geen tijd om geld op te maken,
    I LOVE THAT !!!!

    Hier alles goed, Sinterklaas was ondanks dat we jou natuurlijk hebben
    gemist, super gezellig en ja weer tot in de late uurtjes doorgegaan.
    Mooie cadeau's en een prachtig gedicht maar dat kan ook niet anders
    want jou paps en MAMS! hadden ons getrokken.

    Hier nu winters weer, veel sneeuw gevallen vanmorgen, dus dat ziet er
    sprookjesachtig uit buiten.

    Straks het feest van tante Henny, dus op een gezellige manier het weekend in.

    Morgen (ivm de dood van de grensrechter van Buitenboys) geen voetbal,
    dus hoewel ik liever om vijf uur was opgestaan (als je begrijpt wat ik bedoel)
    kunnen we morgen even lekker uitslapen.

    Lieverd ik hou het effe kort, wil over een uurtje thuis zijn maar moet
    nog gauw wat rekeningen (hihi) maken voor we weekend gaan vieren.

    Fijn te weten dat je op je plek zit en je het naar je zin hebt.
    Dikke kus van Ome Jan!!! XXX


  • 07 December 2012 - 15:37

    Sylvana:

    Lieve Tessa,
    Wat een verhaal toch weer, druk, druk,druk, druk ben je nu!!
    Maar wel een uitdaging. Fijn dat je je weer helemaal op je plek voelt en dat je leukernsen om je heen hebt waar je je toch this bij voelt. Sterkte met het opvangen van allerlei taken en maak er wat van!
    Hier is het een mooie witte wereld. Veel sneeuw gevallen en het blijft nog een beetje liggen ook. Gezellig vind ik dat ook al is het voor sommige mensen erg ongemakkelijk.
    Gezellig van de week met je moeder bij Ikea geweest en lekker geshopt!!
    Wij komen altijd wel iets leuks of nuttigs tegen, een verlengstukken en plastisch dozen!! Hahaha Maar de lunch was top!
    Heerlijk zo n vriendinnendag!
    Nou lieffie over Sinterklaas kan ik nog niet veel schrijven want dat vieren wij zondag pas met de hele familie bij ons op de Kajuit.
    Volgende verhaal dus!
    Lieffie, succes en YES you can!!!!
    Heel veel liefs en dikke Xxxx Sylvana

  • 07 December 2012 - 16:12

    Papa:

    Hi Tess, goed om je net gesproken te hebben. Je klinkt goed. Je moet het wel naar je zin hebben. Heel vervelend voor Claire. Blijf haar proberen over te halen naar een ander schip te gaan want dit is toch, ondanks alle stress, een prachtig baantje. Zo moet je het maar zien. Je best doen en genieten van wat je meemaakt. De prachtige plaatsen die je aandoet, het varen op zee, de collega's en de gasten. Ik heb net met je moeder gelunchd bij Hotel Newport. Lekker gegeten en bijgepraat. Er gebeurt heel erg veel op het moment. Aan de ene kant zou ik het een heel leuk idee vinden om de wasserij weer onder controle te krijgen maar anderzijds is het project waar ik mee bezig ben om zelfstandig linnen te gaan verkopen en verhuren en dan gebruik te gaan maken van andere wasserijen, ook erg uitdagend. En dat is waarschijnlijk te combineren met de boot. Spannende tijden. Voor mij positief spannend, maar voor andere een waar drama. Zo is je tante Maya flink van slag. Begrijpelijk natuurlijk. Het winterse weer, sinterklaas en het feest van tante Henny zijn al besproken door jouw Ome Jan. Allemaal leuk. Ik blijf het zeggen: doe je best en blijg genieten xxxxx

  • 07 December 2012 - 16:30

    Emma:

    Lieve Tessa
    Goed dat je op het (grote reuze) schip!
    Nina is zwanger!!!( maar van wie weet ik niet) ( volgens mij van noud!!!!!!!)
    Er is 10 cm sneer in Nederland!!!!!! Thijmen en ik gingen op de trampoline en die lag helemaal vol met sneeuw en toen vielen we de hele tijd:)
    We gaan naar zo tante henny:)
    Ik mis je suuper duper erg !

    Xxxxx❤❤❤❤❤❤❤❤

  • 07 December 2012 - 17:30

    Mama:

    Ha lieverd, net al uitgebreid gesproken over de telefoon.... Heerlijk om je stem te horen. En wat klink je weer enthousiast. Dat maakt het voor mij ook weer makkelijker. Ik weet dat je daar op je plek zit en af en toe je stem te horen maakt mijn dag ook weer goed. Ben blij dat het met Isaac ook weer zo goed klikt. Is toch fijn zo'n maatje op de boot. Je team heeft gisteren weer met 4-0 gewonnen. Goed hè. Die punten zijn weer binnen. Onze wedstrijd is afgezegd. Wij hadden te weinig spelers. Kun je je dat voorstellen met 10 mensen in een team. Maar ja, nu kan ik wel lekker uit eten met Marcha. Ook weer gezellig.
    Straks gezellig feest van Tante Henny. Ze is 65 geworden. We gaan leuk liedjes voor haar zingen, maar dat weet je. Ik denk dat ze het geweldig vindt. Lieverd, we sms-en, bellen en skypen. Blijf zo enthousiast, laat je niet gek maken en pas op jezelf. Denk aan je en hou van je.
    Hele dikke kus van jouw mama. xxxxxxxxxxxx

  • 08 December 2012 - 11:57

    Angelique:

    Hey lieve Tess,

    Daar zit je dan weer, in je nieuwe avontuur, in een nieuwe verantwoordelijke functie! En tsja als manager ben je nooit klaar.....en dan woon je ook nog bij je werk dus alleen rust zodra je gaat slapen. Blijf jezelf en met jouw 'attitude, smile and personality' you will do it!!

    Wij hebben S'klaas bij m'n moeder gevierd met de jongens en Chantal. Erg gezellig en had stiekem het idee dat hij plots weer ging geloven! We hadden een brief van de sintgekregen en moesten allerlei opdrachten doen omdat hij hulppieten nodig had en wij moesten solliciteren! (Incl. elkaar als zwarte piet opmaken haha)
    Alhoewel hij het belachelijk vond dat we het ook niet met de familie gingen vieren dus volgend jaar wel meedoen mam ;) (hij zag een foto bij Marcha op facebook: "kijk mam hoe gezellig het daar was").

    Zelf voor een evenement de hele week in Adam gezeten dus was weer een drukke week. Lange dagen van sochtends vroeg tot laat met avondprogramma's maar was weer een succes en dat geeft weer energie. Heb net wel klokkie rond geslapen ;)

    Heerlijk om je verhalen te lezen (en die van de rest....) en geniet!

    Groetjes aan Isaac en all the love for you!!
    Xxx

  • 08 December 2012 - 16:52

    Emma:

    Heej
    Ik heb gister opgetreden!
    Was heel leuk!!
    En mama Is vandaag jarig!
    En gisteravond toen we tante Henny en ome Jaap gingen uitzwaaien( papa stond aan de andere kant) toen viel papa ( in de sneeuw omdat ie dronken wasssss) en toen had ie zo'n bloemstuk kapot gemaakt!!!!!!!!!!!!! Toen heeft Bart hem de hele tijd vastgehouden want anders zou die nog een keer languit liggen XDXDXDXDXDXD
    En toen thuis heeft ie nog 1.5 uur in de gang gelegen toen kwam die eindelijk naar boven met veel herrie en toen was ie einndddeeelliijjjkkk in bed!!!

    En we hebben vandaag op het paard zonder zadel gereden!!( was heel leuk) met me nieuwe rijbroek


    Gtst:
    Maxime heeft geregeld zinder het met Maarten te bespreken iemand in gehuurd om Maarten in elkaar te slaan dus toen kwam die bloedend ( heeeel erg) En daar waren maxime en janine. En toen schrok Janine best wel erg en toen zij Maarten ( was weer hun plannetje wat helemaal niet waar was) dat Ludo dat gedaan had maar dat was helemaal niet zo!
    Dipus toen ging Janine naar Ludo toe en die vroeg toen of het zo was en toen zij die natuurlijk niet en toen zij die op het eind : nou als jij dit blijft denken weet ik nieteens meer of ons huwelijk nog iets voorsteld :(


    We gaan zo naar oma ( zwolle) toe in het ziekenhuisen daarna gaan we met : mama,papa,Thijmen,ik tante Gerda,ome Bert,Jessy ,opa en oma uit eten!

    Ik heb super duper veel zin in 8 januari :D
    ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ Emma p.s i love you !!

  • 08 December 2012 - 17:30

    Lioba:

    Hoi Tes,
    Wat een verhalen alweer zeg! Wel goed dat je zo druk bent dan kom je er lekker snel in en je verkorte slaapritme gaat ook vast snel wennen. Echt stoer hè nu als leiding gevende. Ik hoop dat de nieuwe manager een beetje leuk is, ga alvast voor je duimen. Maar als hij/zij jou ziet en meemaakt zal het zeker goed gaan komen. Hoop dat je veel van haar/hem gaat leren zodat je snel stevig in je schoenen staat. En je hebt altijd Isaac nog om even lekker op te leuenen toch? Een arm om je heen doet altijd wonderen.
    Hier is het echt winter, echt een pak sneeuw, heel mooi! Echt genieten al die kinderen op de slee, sneeuwballen gooien tegen de auto's ... wat hebben ze een lol. Ook de omgeving is natuurlijk prachtig mooi, de bomen met witte takken en dan ook nog de zon er doorheen, super. Ik hoor ook wel weer veel mensen mopperen maarja dat hou je toch. Ik geniet er lekker van. Onze Sinterklaasverhalen zal ik je later vertellen want wij vieren het morgen pas. Heb wel al mijn gedicht klaar, 8 kantjes vol want ik had een makkelijke. Ik ga je de volgende keer vertellen wie want er lezen ook familieleden deze blog dus voorzichtig met de info. Wij krijgen zo eters dus ik ga snel de laatste dingen klaar maken. Geniet jij lekker door van alle nieuwe dingen op je mooie schip dan kletsen we volgende keer graag verder. Dikke kus van Lioba

  • 08 December 2012 - 18:03

    Opa En Oma:

    Hey lieve Tessa.

    Hebben je blog weer gelezen over je eerste werkweek op de Azura,en fijn voor je dat al is het best wel hard werken op de boot je alles een beetje onder controle hebt,zo te lezen ook al een goeie omzet gedraaid en zelf ook goed verdient deze eerste week,goed van je Tess.

    Alleen jammer van Claire dat ze van de boot af moet, maar misschien komt er weer zo'n leuk iemand als zij, hopen maar voor jou en je team dat het goed komt allemaal.

    Hier gaat alles z'n gangetje,zijn nu weer druk bezig voor de Kerst morgen zetten we de boom neer en maken de kamer weer gezellig voor de feestdagen,en kunnen we er een paar weken van genieten.
    Het is al echt winter bij ons, gisteren veel sneeuw gevallen wel een prachtig gezicht hoor al die sneeuw op de bomen maar morgen weer regen,dus van korte duur want dan is de sneeuw zo weg.

    Vannacht heeft Sem bij ons geslapen,Jolanda en Bart moesten naar het feestje van tante Henny dus was het voor ons ook een feestje, en hebben we weer heerlijk kunnen genieten van hem en heeft hij gezellig bij ons op de kamer geslapen vannacht,en vanmorgen tot half tien met z'n drietjes in het grote bed gelegen,geweldig vond hij het allemaal en wij ook natuurlijk .

    En vanavond gaan we met Marcha en Jan uiteten voor haar verjaardag,dus dat is altijd gezellig en lekker.Alleen maar hopen dat het niet glad word op de weg,want ze hebben het over ijzel op de radio.

    Zo lieverd dat was het wel weer zo'n beetje vanuit Huizen, geniet jij maar van alles wat je mee maakt op de boot,en gaan wij weer uitkijken naar het volgende verhaal op je blog .misschien wel vanuit Malaga.

    Dikke knuffels en xxxxxxxxx van ons.
    Hou van je.
    Oma.




  • 08 December 2012 - 19:15

    Caroline:

    He liefste Tess, wat een stoer verhaal weer van jou. En je wordt meteen in het diepe gegooid als assistent
    - manager. Maar dat is aan jou wel toevertrouwd en met je goede instelling en enthousiasme gaat dit
    zeker goed komen. Wel hard werken helaas en veel minder slaap als thuis, maar je moet er wat voorover hebben, je hebt nu natuurlijk een belangrijke functie en dient voor vele collega's als hun voorbeeld en die moet top zijn, nietwaar? En dat kun jij daar ben ik van overtuigd. Fijn dat je het weer zo gezellig hebt met Isaac en dat het weer lekker vertrouwd voelt om samen op de boot te zijn. En wel op zo'n prachtig inmens groot cruise schip, echt WOW! Hier zitten we nu in een wit Almere. Gisteren hebben we een heel gezellig
    feestje van tante Henny gehad en de liedjes waren erg leuk met een leuke outfit aan met matrozen-
    petjes, ook echt toepasselijk voor jou. En Thymen en Emma hebben weer een spetterend optreden gegeven, wat heb ik hier van genoten, twee echte ras-entertainers! Vandaag hebben we de kerstboom
    opgetuigd en er hangen allemaal lampjes in de tuin en dan met die sneeuw is het zo'n romantisch gezicht.
    Nou lieffie, geniet van al het moois wat je meemaakt samen met jouw Isaac op de prachtige Azura.
    Tot je volgende blog, genieten wij weer met je mee. Doe je de groetjes aan Isaac terug van ons.
    Big hugs xxxxxxxxxxxxxxxx love you Caroline

  • 10 December 2012 - 10:28

    Jasmijn Hoekman:

    Heee tessie,
    wat heerlijk dat je meteen weer lekker in the flow zit !;)
    En jawel, de shiplife soap begint meteen weer met de nodige drama. No kiddin' wel heel kut voor claire ! En dan voor jullie ook natuurlijk. Ik zit nu heerlijk in Melbourne met Frenkz en siem. Heel gek om na zolang ineens weer ''bekenden'' zo dichtbij te hebben! Maar dat gevoel ken jij natuurlijk als geen ander;)! Enjoy girl!!

    Ps. Met de evelopjes gaat het gooeeed. Heel leuk! Op de dag dat Frenkz en siem kwamen brachten ze een lading pepernoten, marzepein en drop mee + envelopjes van familie, en toen mocht ik die dag ook nog es van jou een eveloppie open maken! Geweldig.

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Hallo allemaal, Dit is 'm dan, mijn reisdagboek van alweer het 3e grote buitenlandse avontuur. Dit keer: werken op een cruiseboot. Het is voor mij letterlijke een "wereldse" ervaring. Ik moet er veel voor laten, maar het zal het waard zijn. Ik hoop dat jullie genieten van mijn verhalen, and remember: The sky is the limit! Liefs, Tessa

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 74394

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 25 September 2012

Management course!

02 December 2012 - 02 Juli 2012

Een nieuw thuis voor 7 maanden; AZURA

04 September 2011 - 15 Juni 2012

Tessa op Cruise

Landen bezocht: