Beloofd is beloofd.... - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Tessa Wingerden - WaarBenJij.nu Beloofd is beloofd.... - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Tessa Wingerden - WaarBenJij.nu

Beloofd is beloofd....

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tessa

21 December 2012 | Spanje, Isla de Gran Canaria

21 December 2012
Gran Canaria

Lieve allemaal,

Beloofd is beloofd... Het hele verhaal voor jullie op een rijtje! Laten we bij het begin beginnen. Ik moet er trouwens wel even bijzeggen dat het al bijna 1 uur 's nachts is, dus dat als de logica een beetje kwijt is, ik daar niet zoveel aan kan doen:p

Vorige week was heftig, ik alleen met een team van 23 man. Veel moeten leren in korte tijd, lange dagen gemaakt en Claire was nergens te bekennen. Een heel boos blog geschreven om me stoom even af te blazen, sorry nog daarvoor:p, en maar doorgaan. Toen had ik heerlijk een onverwachte ochtend vrij in Vigo. Geweldig! Even lekker op me uppie, maar nu begrijp ik dat Claire dat met een reden had gedaan. De nieuwe manager kwam die dag aan boord, en dat niet alleen... Ook Kelly kwam "gezellig" 2 dagen meevaren.
Natuurlijk voor dat Rebecca, de nieuwe manager, aan boort kwam hadden we al geruchten gehoord. Maar ik bleef maar volhouden: "kom om jongens, we gaan er gewoon blank ik en dan zien we het wel!" Natuurlijk maakte ik me wel een beetje ongerust, nieuwe manager, nieuwe regels. Zo werkt dat nou eenmaal, maar ik was de hele ochtend positief. Want veel erger als die cruise kon het niet worden dacht ik. Mispoes!
Omdat ik nog al wat zenuwachtig was kwam ik een half uur eerder terug van me vrije ochtend. Natuurlijk wilde ik ook een wit voetje halen, maar laten we het op nieuwsgierigheid/beleefdheid houden! Maar, had ik nou dat half uur nog maar genoten van de vrijheid! Want ik zal nooit de blik, die arrogante blik vergeten. Ik met me blije vriendelijke zelf het kantoor in. En zij, ze zit daar... Ze kijkt alsof ze net een appel heeft gevonden die al maanden heeft liggen rotten, en dan kijkt ze naar mij als Clairy me voorstelt. You never get a second chance to make a first impression! Dat is het enige wat ik me nu nog van die blik herinner, krijg kippenvel als ik er weer aan denk.
Ik kreeg gelijk allemaal taakjes (ja, zo voelde dat, taakjes) die ik moest gaan doen. Ook werden er één op één gesprekken gehouden. Bah, ik had zo geen goed gevoel bij deze vrouw. Ik bleef maar denken, meer als me naam weet ze niet en ook die herinnert ze zich alleen maar omdat die op me naambadge staat! En het enige wat ik onthouden heb aan dat gesprek is dan ook mijn eigen notitie die met blokletters in me brein staat, word NOOIT zoals zij, blijf je zelf! 's Avonds hadden we nog een meeting met het hele team, waarop duidelijk niemand enthousiast was want na deze slopende dag werd er in de crewbar uitgebreid geroddeld, vervloekt, gehaat, gehuild maar gelukkig ook gelachen. Uiteindelijk hadden we allemaal een glaasje teveel op en gingen we wel tevreden maar zenuwachtig voor de volgende dag slapen.
De reden dat ze nu al aan boort is, terwijl Claire er nog is is omdat ze een "handover" moeten doen. Maar dit leek niet eens op een hand over, dit was een Take Over! Want de hele volgende zeedag, laatste dag van de cruise waar het al ziekelijk druk is werd ik als een hond van de ene naar de andere hoek gestuurd en kreeg ongeveer 50 "taakjes" per uur! 's Avonds heb ik gehuild... Ik heb me nog nooit zo, tja wat eigenlijk... Vernederd of moedeloos gevoeld. Echt Steiner, dat is wat ze is. Het zal nooit genoeg zijn!
Volgende dag ging Clairy weg... Gvd, weer afscheid nemen. Voor Claire had ik een foto van ons 2e in een envelop gedaan met op de achterkant een tekst. Voor mij had zij een enveloppe met een mooie brief, en alle contact mogelijkheden die je je maar kunt bedenken. En dat was het dan, dag Claire...
Gelijk daarna ging me pager af, of ik nu wilde komen de loggs moesten worden ingevuld. Dus tot zover het afscheid, gelijk aan de bak.
Die dag was verschrikkelijk, door red level begon de embarkation later dan verwacht, waardoor mevrouw in de stress raakte en zo mogelijk nog meer in BecZilla veranderde... De hele dag zat ze over Claire te klagen. Niets was gedaan niets was voorbereid enzovoort! Dus dat hield in dat ik tot bijna half 12 's nachts in de spa heb gezeten om de puzzel op te lossen... Hel! Dus weer janken, en nu denken jullie vast tjé wat naar. Nou DAT WAS HET OOK! De eerst zeedag ging zowaar goed. Hoe ze het heeft gedaan is me een raadsel want ze is bijna nooit in de spa maar er waren 108 mensen in de fitness seminar en aan het einde van de dag hadden ze beide 3000 pond binnengesleept! 1-0 voor Rebecca, en blij dat ze was.. Nouja arrogant is een beter woord want ze praat enkel over zichzelf! Maar moet r nageven dat vandaag terrecht was. Tot de avond, want toen ging het finaal mis. Zij wilde me weer een taakje geven, maar ik was met iets bezig wat niet lukte dus had ik daar aandacht voor nodig. Maar toen kwam het: ik heb een groot additude en ben arrogant en dat moet ik per direct veranderen... Ik heb alles laten vallen, het werk gelaten voor zoals het was en ben gaan eten. Ik was de spa nog niet uit of ik wist niet meer hoe ik moest ademhalen. Wat een verdriet. Ik ben nog nooit zo behandeld of aangesproken door iemand. Ik wilde weg, flikker op dacht ik... Sinds zij hier is voel ik me verschrikkelijk, zit ik elke dag te janken, ik wil NU naar huis! Maar daar was Isaac, tja... Hij zag al van honderd meter afstand dat het niet goed zat. We hebben lang gepraat en toen was ik klaar voor een gesprek met BecZilla. Maar wat een verrassing, WEG! Dus weer tot na elven in de spa geweest om het werk af te maken.
Volgende dag was ik er klaar mee, tijd om te praten. Ik begon met excus voor me gedrag, was ik het niet mee eens maar leek me wel het beste maar toen kwam er een grote shock. Als ik mezelf niet binnen een maand verander laat ze me vervangen... Houd dus in dat ik binnen een maand van Tessa in Rebecca2 moet veranderen, hoe is dat mogelijk?! Zeggen jullie het maar, suggesties zijn altijd welkom!
Ook dit was weer een shock, en serieus ik denkt dat het alles bij elkaar is hoor maar ja, jullie raden het al, weer janken! Dit keer voor haar neus, ik hield het niet meer.
Op dat moment schikt ze denk ik (weinig emotie) en legt ze de keus bij mij. Blijf ik, ga ik er voor met 110% of wil ik naar huis en kerst vieren met me familie en vrienden (ja, dat laatste werd letterlijk gezegd). Ook het team kreeg 's avonds de keus om in stilte van het Steiner toneel te verdwijnen of om er voor te gaan.
Nou, jullie begrijpen vast dat er bij iedereen gemengde gevoelens waren... En dat dat het gesprek van de avond was! Maar ik kan jullie wel melden dat niemand zich de volgende dag aanmelden voor een kerst thuis. Ook ik heb me er bij neergelegd. De meesten in het team weten wat er tussen mij en Rebecca is gebeurd en ze steunen me door dik en dun. Een paar kwamen zelfs naar me toe, zo blij dat jij er nog bent. Of was jij de manager maar, je dat het super...... Dadada. Maar dat bracht me op een idee.
Het idee waar ik gister ochtend mee naar Rebecca ben gegaan. Ik zeg: leer me alles wat je weet, leer me om de beste te zijn en dan wil ik graag jou plek innemen als je gaat aan het eind van de carabien cruise.
Nou hèhè, dat viel in goede aarde, yes eindelijk wat goeds gezegd!
En ik moet jullie melden dat het nu al een stuk beter met me gaat. Nog steeds te druk, weinig slaap en soms wat spanning tussen mr Senior Therapist en mij, maar hopelijk waait dat ook wel weer over. Ik zeg, gaan! Gaan met 200% en mezelf niet laten kennen.
What doesnt kill you makes you stronger! En zoals papa zegt: een leider zijn is niet makkelijk, dat lijkt alleen maar zo!
Nou.... Dat was me nog eens een verhaal hè! Nu zijn jullie allemaal weer op de hoogte van mijn wel en wee, lief en leed, goede tijden slechte tijden!
Jullie horen snel weer van mijn AzuraSoap.

Maar nu even aandacht voor het volgende:
ER IS ER ÉÉN JARIG HOERA HOERA, DAT KUN JE WEL ZIEN DAT IS HIIIIJJJJ
ER IS ER ÉÉN JARIG HOERA HOERA, ER IS ER EEN JARIG EN DAT IS PAPAAAA.
ER IS ER ÉÉN JARIG HOERA HOERA, ER IS ER EEN JARIG EN WE ZIJN BLIIIJJJJ!
HIPERDEPIEP HOERAAAA, HIEPERDEPIEP HOOEEERAAAAAA (x52)
Tja, weet niet meer zo goed hoe die gaat.... Maar aller liefste papa, van harte gefeliciteerd en maak er een mooie dag van. Ik hou van je!

Dat was het echt voor vandaag lieverds, ik geniet van jullie lieve berichtjes, smsjes, belletjes, mailtjes.... Ieder contact!
Een dikke kus voor jullie allemaal!

Niets dan liefs vanaf de Canarische eilanden.
Xoxo Jullie Tess

  • 21 December 2012 - 12:06

    Ina:

    Lieve Tessa, ik ga mijn complimenten aan je uitspreken. Ik vind mee dan fantastisch dat je bedacht hebt een andere strategie te gaan uitvoeren ri madame die niet zo aardig doet. En voila een andere reactie. Topper, je bent fantastisch. Want als je altijd doet wat je altijd deed, krijg je ook hetzelfde. En dit was een switch. Heel goed gedaan. Kijk de kunst van haar af. Maak jezelf minstens zo goed als zij, echter ... behoud het lieve van Tessa, het menselijke. En lieve Tessa, dan komt er een dag dat jij beter bent dan zij. Ik heb er alle vertrouwen in. En dan nog 1'tje: uiteindelijk is ze ook een lief mens, in haar intentie goed. Haar gedrag is alleen rottig. ha ha ha ha. Zet 'm op. Je gaat het redden, want jij bent mooi lief mens. Stuur je dikke zoen uit mistig en koud Nederland. XX

  • 21 December 2012 - 14:44

    Emma:

    heej allerliefste tessa

    was heel leuk dat ik je (in de AH) gesproken heb :D:D:D:D:D:D:D:D
    en nog ge whatsapp't thuis:)
    alsnog GEFELICITEErd met je papa:)
    eigelijk heb ik alles al verteld tegen jou!
    Oh w8 the voice kids is weer begonnen :)
    we zijn nog steeds niet van the voice af:P
    we gaan zo naar oma:)
    er liggen al heel veel cadeutjes onder de kerstboom
    ik vind het heel knap dat je zo'n heel team alles moest regelen (dat had ik echt niet gekund :))
    dit is een beetje een kort berichtje want we gaan nu naar oma (zwolle)
    en dan naar huis en dan eten en nog tv kijken en dan naar OME BERT :)


    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX EMMA

  • 21 December 2012 - 14:44

    Emma:

    heej allerliefste tessa

    was heel leuk dat ik je (in de AH) gesproken heb :D:D:D:D:D:D:D:D
    en nog ge whatsapp't thuis:)
    alsnog GEFELICITEErd met je papa:)
    eigelijk heb ik alles al verteld tegen jou!
    Oh w8 the voice kids is weer begonnen :)
    we zijn nog steeds niet van the voice af:P
    we gaan zo naar oma:)
    er liggen al heel veel cadeutjes onder de kerstboom
    ik vind het heel knap dat je zo'n heel team alles moest regelen (dat had ik echt niet gekund :))
    dit is een beetje een kort berichtje want we gaan nu naar oma (zwolle)
    en dan naar huis en dan eten en nog tv kijken en dan naar OME BERT :)


    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX EMMA

  • 21 December 2012 - 17:54

    Mama:

    Prachtig hoe je dat allemaal weer verwoord hebt lieve schat. Je bent en blijft een bijzonder kind, een bijzondere vrouw. En iedereen kan nog heel veel van jou leren. Naast alle drukte en emoties heb je gelukkig nog wel een klein beetje tijd om te genieten. Je ziet veel mooie dingen, eet heerlijke garnalen in Madeira, hebt weer genoten van de Sail Away Party. Ook dingen die je weer meeneemt in al jouw ervaringen. Ik vind het knap dat je het toch altijd weer van de positieve kant bekijkt. En zo kom je ook het meest ver denk ik. Profiteer van de kennis van Rebecca. Pik op wat je nodig hebt om een goede (de beste!!) manager te worden, maar vergeet nooit wie je echt bent. Een mens met het hart op de allerbeste plaats, een mens met emoties en liefde. Hoewel je als manager natuurlijk wat zakelijker en harder moet zijn omdat er targets gehaald moeten worden, kun je vast een combinatie vinden. Lieverd, hou je koppie erbij en laat je niet gek maken. Doe je ding en je stinkende best, maar blijf wel genieten van alles wat op je pad komt. Naast Rebecca zijn er nog zoveel andere, wel leuke mensen waar je het gezellig mee kunt hebben. En daarnaast zie je nog wat van de wereld.
    Kunnen wij hier niet zeggen. De Aristoteleslaan is nog steeds hetzelfde, wel allemaal kerstlampjes aan de balkons. Vanmiddag gezellig met papa en Jessy gaan lunchen. 52 jaar is toch een feestje waard. Vanochtend weer het afgrijzelijke verjaardag CDtje opgezet, maar ja dat hoort er bij iedere verjaardag.
    Vanavond dus een feestje, het huis weer vol. Gezellig hoor. Ik ga nu maar eens hapjes maken, de inwendige mens moet toch ook verzorgd worden. Zet 'm op. Je kunt het!! Ik hou van je. Ik omhels je met duizend armen. XXXXXXXXX

  • 21 December 2012 - 19:59

    Sylvana:

    Lieve Tessa!!

    Hieper de Piep Hoera!!
    Nogmaals Gefeliciteerd met je vader!!
    Straks gezellig feestje maar ik zit nu samen met Jamie en opa uit te buiken!
    Wat een belevenissen toch weer. Jij weet hier vast heel goed de balans in te vinden.
    En inderdaad, blijf jezelf! Wat je ook tegen komt in je leven, altijd dicht bij jezelf blijven. Joj zeker, want jij hebt een hele verstandige en mooie zelf. Yes you can!
    Hier is het een beetje troosteloos weer, mistig en erg vochtig!
    De winkels hebben uitverkoop en zijn lekker druk. We hebben bijna moeite om de winkels vol genoeg te houden. Alles is dan ook 50 procent korting, dat wil wel.
    Jill is vanavond aan het werk en moet morgenochtend al om 6 uur beginnen. Jamie boft, hoeft pas om 7 uur. AH is ook een gekkenhuis, boodschappen zijn ook niet aan te slepen.
    Op de boot zal het ook wel mooi versierd zijn voor kerst, altijd zo gezellig overal!
    Nou lieffie, hou je taai en heel veel wijsheid toegewenst!! Dat gaat goed komen!
    Liefs en dikke Xxxx Sylvana

  • 21 December 2012 - 20:49

    Emma:

    Heej Tessa :)

    Nog een berichtje over gtst:
    rikki en Tim hadden op de hotelkamer gezoend en toen wou sjoerd binnenkomen dus tien gingen ze hun verstoppen buiten op de steiger en toen gingen ze weer naar binnen maar toen viel die steiger om en Jef ging de speech ( spreekt uit als spiech ik weet niet hoe je het schrijft) halen van Lorena want die was ze vergeten en toen had noud ontdekt dan Jef dus onder die steiger was terecht gekomen!!!!!

    noud en Nina zijn weer een stel en daar is maaik boos om want Nina was strook achter gekomen dan maaik was vreemd gegaan met Sjors!


    Expeditie robinson:
    FATIMA heeft gewonnen :( jammmmeeer maarja ze was wel goed hoor :p

    Nou ik ga naar ome Bert jij bent weer op de hoogte van alle tv progamma's :p

    Xxxxxxxxxx Tot 8 januari!
    Emma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Hallo allemaal, Dit is 'm dan, mijn reisdagboek van alweer het 3e grote buitenlandse avontuur. Dit keer: werken op een cruiseboot. Het is voor mij letterlijke een "wereldse" ervaring. Ik moet er veel voor laten, maar het zal het waard zijn. Ik hoop dat jullie genieten van mijn verhalen, and remember: The sky is the limit! Liefs, Tessa

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 74251

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 25 September 2012

Management course!

02 December 2012 - 02 Juli 2012

Een nieuw thuis voor 7 maanden; AZURA

04 September 2011 - 15 Juni 2012

Tessa op Cruise

Landen bezocht: