Port change! - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Tessa Wingerden - WaarBenJij.nu Port change! - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Tessa Wingerden - WaarBenJij.nu

Port change!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

26 Oktober 2011 | Spanje, Cádiz

26 october 2011
Cadiz

Liefste allemaal,

Cadiz? Cadiz? Dat staat niet op de reisplanning?! Inderdaat.... Vanwegen het slechte weer en stormen was het schip niet in staat de smalle haven van Portugal in te varen.
Vandaar dat de port veranderd is naar vandaag, en we zijn in Spanje.
Wat betekend dat we hierna nog 2 zeedagen hebben naar Southampton!
Daarna 6 zeedagen naar de Carabien... Dat worden 6 toiletdagen:p... Nice!

Maargoed, van de woeste zee heb ik niet veel last gehad de afgelopen dagen, wel heb ik een twister gezien, wat super gaaf was! Blij dat het niet voor, maar naast het schip was.

Ik heb met mn manager gesproken over de massages in december. Ik ga het niet doen.
Want, als ik het zou willen, zou ik nu terug gaan naar de academie, en niet terug komen op de Arcadia omdat ze een mannelijke masseur nodig hebben. Man moet worden vervangen door een man vandaar.
En jullie begrijpen natuurlijk wel dat er no way is dat ik de world cruise ga missen!
Ik heb inmiddels contact gehad met de andere ioni-girls en zij verdienen meer geld, maar doen keer op keer de zelfde cruise....
Ik mag dus super blij zijn! (ben ik ook:p)

Ik zit nu alleen op een terras, niet omdat ik niemand had, maar omdat ik some me-time nodig heb.
De afgelopen 2 dagen heb ik me erg geërgerd aan alles en iedereen.
En nu, een paar uur alleen doet wonderen. Nu al weer zin om terug te gaan naar het schip!
Want stel je voor, je zit in een kamer met 5 mensen (dit is n test, dus echt... Stel je voor!) en je slaap, werkt, eet en leeft in die kamer. En je kunt er niet uit... Dus constant ben je met diezelfde 5 mensen....
Hoe voelt dat? Precies! Daarom heb ik nu some me-time! Voelt super!

Het was ook geweldig om jullie berichten te lezen! Heel blij mee!
Maar even wat highlights: Debbie... Debbie, debbie, debbie... Mn kleine meissie, wat word je groot. Schoolfeest nummer 1 zit er alweer op, en je vond het leuk! En de mannen! Oelala babe! Je lijkt teveel op mij:p enige verschil, jij denkt teveel:p... Ga dr voor meissie! Hihihi, misschien kan Diego je helpen met Spaans!
Emma, mijn poepie! Ik geniet erg van GTST op jou mannier, ik zie je ook helemaal zitten om te schrijven! Dankjewel schattie! Je maakt me heel blij elke keer, en tante gerda vertelde hoe je voor de tv zit, en iedere keer als ik je verhaaltje lees moet ik lachen , jij met een notitie boekje. Knapperd! Hoe is het met Thijmen?
Jolanda en kleine Hope! Nog 3 weekjes, wat vliegt de tijd. Tegen de tijd dat ik terug kom is de kleine al een half jaar... Foto's foto's foto's! Geniet van je weken vrij en ik denk elke dag aan je!
Herman, er zit geen zeil op mn reddingsboot:p wel een motor:) dus hoef niet te roeien, al moest ik roeien.... De fitness boys zitten in mijn boot! Hhahahaha!

Als ik iets belangrijks heb gemist, im sorry... Jullie reageren ook zo massaal! Hihi, fantastisch!

Lieverds bedankt voor al het liefs, en niets dan liefs terug, dit keer uit Spanje!
Dikke kussen en een hele dikke knuffel voor allemaal!
Xxxxxxxxxxxxxxxxx Tess

  • 26 Oktober 2011 - 14:44

    Caroline:

    Hey lieve Tess, m'n kleine meissie wordt idd groot, zwijmelen over de knappe boys, heerlijk toch! Heftig dat het zo stormt in Portugal, gelukkig kon het schip uitwijken naar een andere haven. Goed van je dat je some you-time hebt genomen en je je hier weer beter door voelt want altijd in het teken van anderen is ook niet altijd fijn. Jammer dat je geen massage mag gaan doen in december maar van de worldcruise afgaan is ook geen issue want je geniet hier veel te veel van. Want wie maakt dit nou allemaal mee op haar 20e. Dus ik zeg blijf zitten waar je zit en verroer je niet, haha. Hopelijk loopt het al wat beter met de ionitherapy. En binnenkort naar de Caribien ook niet verkeerd toch? Hopelijk valt het mee met het zeeziek zijn, leef met je mee!
    Nu ook heerlijk aan genieten van een paar dagen vakantie met m'n meiden, en some me-time, heerlijk doet me echt goed! Nou lieffie vind het fijn om te lezen dat jij zo geniet op jouw inmiddels vertrouwde Arcadia en geniet met jou mee van jouw mooie verhaal, denk veel aan jou! Big hugs and many,many kisses xxxxxxxxxxxxxxxxxxx love you Caroline

  • 26 Oktober 2011 - 14:49

    Debbie:

    Heey lieve Tessa,
    ik ben echt jaloers op je ik wil ook weer naar Spanje!!!! Wel jammer dat je die massages niet doet, maar als je weg moet van de world cruise is dat ook niet leuk. Ja ik zou dan ook gek worden als je zo lang met dezelfde 5 mensen zit. Iedereen hefft dat hoor, maar dan moet je ook gewoon even alleen zijn en komt alles weer goed :).

    Ja ik ben al bijna 13!!!!! :D Ik vind het echt raar ik voel me echt nog geen 13 :o!!! En het schoolfeest was echt top :D!!!!! :D Hahahaha :D!!!!!!Ik weet dat ik te veel nadenk maar daar kan ik niks aan doen :(. Hahahaha!!!!!! Ja misschien wel ja :D!!!! Maar dat is wel eng om te vragen hoor!!! Ik word dan helemaal rood en dan word ik verlegen :( :o!!!
    Dikke KUSSSSSS van de bijna !!!!13!!!! jarige Debbie!!!!!!!!

    P.s. ik kan echt niet geloven dat ik bijna 13 ben, jij wel????!!!! Echt gek eigenlijk, eerst zat ik nog op de bank in mijn sneeuwwitje jurk met mijn barbies te spelen en nu ben ik bijna 13, zit ik op de middelbare school en heb ik een computer :o!!! Wel raar hoor!!!
    Xxxxxxxxxxxxxxx Debbie :D!!!

  • 26 Oktober 2011 - 15:49

    Mama:

    Dag allerliefste dochter, wat fantastisch weer een verhaal van jou. Ik kijk hier iedere keer weer naar uit. Begrijpelijk dat je soms wel even wat tijd voor jezelf nodig hebt. Even opladen voor wat komen gaat. En dan die stormen, ik hou mijn hart vast. Maar jouw kapitein weet vast wat ie doet en brengt jou weer veilig naar de volgende haven. Hopelijk blijven je zeeziektepillen werken en worden het niet echt 6 toiletdagen. Wel goed voor de lijn haha. En blijf jij maar lekker op die worldcruise hoor, dan maar wat minder verdienen, je ziet zoveel meer. En dat is zoveel waard! Gisterenavond hebben we Jessy en Jill mogen bewonderen tijdens hun PWS presentatie op school en wat waren ze goed. Echt zo super stoer om dat te zien en te horen. Ze hebben hun PWS met een 7,1 afgesloten en dat is natuurlijk prima. Jessy zijn combinatiecijfer is nu een 7 op zijn eindlijst en dat betekent weer een compensatiepunt erbij. Ik ben supertrots op hem. Hun onderwerp was alcoholgebruik onder jongeren... na zijn presentatie is hij even naar het Grand Café gegaan haha en Jill zat aan een wijntje op Rick zijn verjaardag.
    Volgende week ga je naar de Caribbean. Je vaart naar oa Antigua, St. Maarten, Barbados.... how cool is that!! Zou zo graag steeds over je schouder meekijken en meebeleven wat jij allemaal beleeft, maar helaas. Ik ben hier en jij bent daar. Maar in mijn gedachten ben je altijd. Ik omhels je met duizend armen liefste schat. Dikke kus, hou van je xxxxxxx

  • 26 Oktober 2011 - 17:54

    Marcha:

    Lieve Tessa,
    Dus dat voel je dan wel als het schip deint of niet? Ik ben zelf nog nooit op zo'n schip geweest..wat voel jij binnen dan toch flinke deining?
    En de gasten zien die al groen???
    Lieve Tess naar de Caribean wat super gaaf zeg..
    We hebben wel Jack van the Pirates of the C..Hier in huis.
    Hij is 2.50 meter hoog en komt uit de bioskoop.Thijmen heeft die gekregen van de bios zo een staande banner.
    Met een aanhanger hier naar toe vervoerd, Fleur sloeg aan tegen de banner en Thijmen helemaal blij..
    haha het eerst meubelstuk is binnen!
    Ons huis schiet lekker op, ze zijn nu aan het tegelen met grote bruin/grijze tegels erg stoer.
    Zonnescherm besteld en de gordijnen, dus we zijn bezig met the finising touch..
    Ook voor ons heel spannend want het is echt prachtig..
    Ome Jan heeft het allemaal onder controle hoor, ik kan niet wachten dat we gezellig samen in het kleine cafe aan het laantje van Loeber een sapje drinken.
    Maar jij gaat eerst jouw prachtige reis afmaken, en dan willen we alle foto's zien goed?
    Lieve schat heel veel succes met de oversteek naar de andere kant van de wereld, hou je taai en ik denk aan je!
    Kus MArcha

  • 26 Oktober 2011 - 19:28

    Papa:

    Zo zie je maar: het leven kan niet zo fantastisch wezen of er is altijd wel wat. Goed dat je erop reageert. En 6 uur slaap lijkt me nog weinig. Zeker wanneer je zeedagen hebt, pillen slikt en een beetje zeeziek bent. Ik zou er 7 uur van maken (goeie raad van je vader). Regelmatig sporten is zeker goed. Van de week een fantastische week. Een aantal mooie klanten voor de wasserij aan de haak geslagen, de film die gemaakt wordt (zodra die klaar is stuur ik de link) en vandaag kreeg ik een mail van iemand die het skutsje had gezien en wist te vertellen door wie die gebouwd was (in 1899), in opdracht van wie en wie hem daarna nog in bezit heeft gehad. Leuk toch? Morgen een uitje naar de club van zeilcharterbedrijven. Ook leuk. Maar het is geen Caribean he, haha xxxx hou van je

  • 27 Oktober 2011 - 13:35

    Emma:

    hoi tess
    dit was er woensdag gebeurd in goede tijden: nick die had gevraagt aan charly of ze bijhem kwam wonen en charly wou dat niet en ze zri dat hij haar gewoon tereug wil (wat zo is :p) en lorena die was bij nick geweest en toen vroeg ze aan nick waarom hij loog tegen rik (want hij had gehoord van rick dat hij zei dat hij en charly naar bed waren geweest) en toen zei nick dat rik helemaal niet de goede man voor charly was. en janine die zei tegen ludo dat hij iets verbergt met de uitslag van die pillen en toen zij ludo dat er met die pillen geknoeid is en of maxime of nick dat heeft gedaan, janine weet bijna zeker dat maxime dat heeft gedaan. en lorena die had tegen charly gezegt dat nick tegen rik had gezegt dat hij en charly samen naar bed waren geweest.

    Xxx emma

  • 27 Oktober 2011 - 13:42

    Tanja:

    ¡Hola guapa! Jeetje ik had net al een heel bericht, was nog niet klaar maar toch, en ik d8 misschien kan ik een foto erbij doen dus ik het hier plakken, is mn bericht weg.. maarja ik begin weer opnieuw :P Wat leuk dat je weer in Spanje bent! Ik mis het echt! Afgelopen dagen viel het hier qua regen vgm wel mee, maar t is gwn heel erg koud. En voel me ook al paar weken niet zo top.. Nouja nu gaat t eigenlijk wel weer tot dat iemand me laat lachen en ik hoestbuien krijg ofzo. Jammer dat je geen massage kan doen, maarja je wil natuurlijk niet weg van de world-cruise. En ondanks dat die andere meiden die ioni doen meer verdienen, zie jij veel meer verschillende plekken van wereld. Goed dat je even de tijd voor jezelf hebt genomen. Ik zou me ook wel gaan irriteren ja als je met z'n 5en op een kamer zit en eigenlijk alles daar doet. Haha wat lijkt mn zusje op me he. Ik heb gisteravond ook een Spaanse avond gehad. Ik had het al verteld bij een vorige reactie: ik ben gisteravond naar de musical Zorro geweest!(L) Ik ging met mn beste vriendin. Het was in Theater de Flint in Amersfoort. Eerst thuis me optutten enzo. Alles nieuw haha, rode broek, zwarte blouse, zwarte laarzen, tas & portemonnee ook nieuw. Primark he.. love it! 5 uur gingen we weg. Het theater leek trouwens van de buitenkant meer op een school. Toen we er waren hebben we bij de Mc Donalds gegeten. Maar het kan natuurlijk nooit normaal gaan.. we stonden in een rij bij een nieuwe werknemer.. een jongen die écht héél sloom was! 2 meisjes voor ons met best wel grote bestelling en die rij werd maar langer met wachtende mensen, en in de rij naast ons waren er gwn al 5 mensen geweest.. Echt irritant! Maarja Mc Chicken Menu gegeten, was lekker. Daarna de weg terug vinden naar het theater. Dat ging dus ook niet helemaal goed.:P We liepen een paar keer verkeerd. Paar keer aan mensen de weg gevraagd en uiteindelijk kwamen we er rond half 8 aan. Eerst even naar de wc & foto's maken. Toen dingen gekocht van Zorro. De musical was echt super! Bij het begin keek René van Kooten me diep aan en ook tijdens de musical leek het alsof hij en Dennis de Groot veel keken. Na afloop op de foto geweest met Tommie Christiaan (Zorro), Michelle Splietelhof (Luisa, én vriendin van Tommie haha), Sharon Sultan (Spaanse), Isaac Garcia Perez (Spanjaard). En ook handtekeningen gevraagd. En die Spanjaard zei dat ik goed Spaans kon. En die Spaanse vond het leuk dat we Spaans tegen d'r spraken, maar ze kon ook Engels. En ik vroeg of ze Nederlands kon, omdat dat in de musical wel moest, maar ze zei 'it was fake', haha. We wilden eigenlijk ook nog met Dennis & René op de foto & handtekening, en dat kon ook, maar na die Spaanse waren ze naar de zorro bus.. We willen eigenlijk heel graag nog een x en dan 't liefst de allerlaatste voorstelling op zondag 8 januari. Dan speelt Christophe Haddad (nick uit gtst) er ook in, haha, die vervangt René, omdat rene in een andere musical gaat spelen. Oke wow ik heb echt een lange reactie vgm, dus ga maar weer stoppen, haha. Wilde 't even vertellen :). ¡Te quiero! (L) xxTanja

  • 27 Oktober 2011 - 13:57

    Opa EnOma:

    Hai lieverd gezellig hoor weer een verhaaltje van jou maar goed dat de boot uitweek naar een andere haven heb je niks aan die hoge golven want het kan tekeer gaan op het open water en even tijd voor jezelf nemen kan nooit geen kwaad dat heb je soms nodig het is zo,n andere wereld voor je waarin je leeft op dit moment.Vanmorgen mee geweest met jo en bart naar de verloskundige en het hartje weer gehoord van kleine Hope wat een mooi moment het is en blijft een wonder nog 3 weekjes in spanning .dus volgende week vaar je al naar de Caribien dat is een end weg meid maar wel super gaaf voor je hoop voor je dat de zee rustig is en je kan genieten van de overtocht zaterdag verjaardag van onze grote Debbie gezellig nou lieverd blijf van alles genieten we verheugen ons alweer op je volgende verhalen heel veel dikke knuffels en zoenen van ons. Love you,,,,,,,,,````

  • 27 Oktober 2011 - 15:59

    Ome Carel Aunt Greet:

    Ahoi hoi lieve Tessa,
    Eerst na thuiskomst van onze vakantie konden we de vele berichten van je lezen en we hebben van al je verhalen genoten hoor en deze maken veel indruk op ons. Ook van al die lieve, warme en aandoenlijke (o.a. Emma, Debbie, Tanja) reacties genieten wij enorm.
    Zo Koningin van de wereld, op dit moment al zo veel ervaringen opgedaan en je zit pas aan het begin van je (werk)reis. Het lezen van je schitterende (wereld)reisschema ontlokte ons steeds de kreten Waauw, Waauw en nog eens Waaaaauw !!!!!!!!, ze gaat de hele wereld over. Zoals je wel weet zijn wij ook globetrotters en dit spreekt ons natuurlijk behoorlijk aan en is veelal zo herkenbaar.
    En in alle talen schrijf je door elkaar, engels, duits, cool Nederlands, etc., etc.
    Je verhaalde ook onder meer: "black and white party! Guess what, ik georganiseerd! Jaja.... Druk vrouwtje hoor, 14 uur per dag werken, feesten, slapen en ook nog in de stemming zijn om een feest in de crewbar te organiseren! Tja, moet wat om mezelf onvergetelijk te maken hè" .
    He Tessa, met dat verhaal bracht je ons wel aan het DENKEN want ………. heeft ONZE SINTERKLAAS dit jaar nog wel een zwarte Piet ?. En veel van die leuke kerels kom je tegen zeg zoals Gary, Martin, Dimi, Sanjay, Vlada, etc. en dan heel cool die potloodventer.
    Nou, dat was een beetje flauwe kul hoor. Geniet met volle teugen van je (werk)wereldreis, doe veel interessante en fijne ervaringen op en wij zien met veel plezier uit naar je volgende berichten.
    Liefs en een behouden vaart.

  • 28 Oktober 2011 - 14:05

    Lioba:

    Hoi Tes, fin dat je niet zo veel merkt van die storm(en). Hier op afstand klinkt het allemaal wel griezelig maar ook ik ga er vanuit dat de kapitein jullie veilig overal omheen loodst. Hopelijk werken je zeeziek tabletten goed en ga je van de oversteek extra genieten. Jammer van de massage-schuinbeweging maar wie weet wat er nog allemaal op je pad komt, je zit ook al op het beste schip dus geniet vooral van alle extra dingen er omheen. Hier alles goed. Gisteren naar de Orthopeat geweest met Rick en hij gaat binnen nu en eind januari geopereerd worden aan zijn knie. hij krijgt een nieuwe kruisband en zou na 6-9 maanden revalideren weer kunnen voetballen. Wordt spannend en vooral daarna een tijd van discipline, veel fysio! hopelijk gaat hij dat een beetje vol houden en komt het met zijn knie weer helemaal goed. pauline is op het moment een beetje ziekjes. Misselijk, moe, hoofdpijn, migraine .... Een soort zeeziek maar dan gewoon thuis denk ik. Nou ja, dat gaat allemaal weer over dus even uitzieken. De autorijlessen gaan steeds beter en ze krijgt er al wat meer lol in. Nog even blokken voor de theorie en dan ... spannend allemaal. Eric en ik zijn gewoon lekker druk met alle huiselijke kklussen maar ondertussen hebben een paleisje om in te slapen. Nieuw bed, kast, gordijnen, lampen ... tot aan de nachtkastjes. Ook Rick zijn kamer is helemaal gezellie geworden met z'n twee-persoonsbed, springen bij de deur. Het is een groot slaapvlak waar hij erg van geniet. Heerlijk ruimte! Zaterdag ga ik als het mee zit bij Zuidvogels A1 kijken. Brian en Dwainley uit Ricks oude team voetballen daar en natuurlijk ook Jessie dus dat wordt genieten langs de lijn. Ik ga je volgende keer wel vertellen of je broertje een beetje leuk kan voetballen op het moment, dus nog een spannend verhaal in het verschiet. Het weer is hier wel redelijk. Ronde 16graden en soms bewolkt soms een zonnetje. Heel af en toe een druppel regen maar dat vakt reuze mee. Genieten dus ook hier in Nederland ... oké niet zo mooi als bij jou maar voor hier ook heerlijk. Nou Tes geniet lekker verder en ik hoor graag hoe het verder met je gaat. Liefs Lioba

  • 28 Oktober 2011 - 17:30

    Emma:

    hoi tess.
    dit was er donderdag gebeurd in goede tijden: nou charly die was naar rik gegaan en ze zei dat ze echt niet wet nick naar bed was geweest. janine vond dat maxime aangegeven moet worden (bij de politie). nou charly die was naar nick gegaan en ze werd best boos op hem en ze zij dat hij naar rik moest gaan en zegt dat hij en charly niet naar bed waren geweest , maar dat wou hij niet.
    en maxime die was even naar janine gegaan en toen zei maxime dat ludo en janine gewoon haar de schuld geven van janine..

    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx emma

  • 29 Oktober 2011 - 12:55

    Sylvana:

    Hallo lieve Tessa,

    Heb net alle vier de nieuwste verhalen van jou gelezen, achter elkaar!! Ik hoef dus eigenlijk niet te vragen aan je hoe het met je gaat, SUPER GEWELDIG!! Maar toch: Hoe is het met je lieffie? Als ik zo al deze verhalen lees, kan je dit beter aan mij vragen!!! Grapje hoor! Wat een leuke en spannende dingen maak jij toch alemaal mee, en wat zie je veel van de wereld. En dan heb ik het nog niet eens over de leuke mannen. Vergeet zo af en toe niet te vertellen, als je een leuke jong belegen meneer tegen komt, dat je nog een leuke blonde jong belegen buurvrouw hebt!
    Hier gaat alles verder z' n gangetje. Ik ben van de week samen met je ouders naar de presentatie geweest van het pws. van Jessy en Jill. We waren te trots voor woorden met z'n drieen. Echt heel stoer zo samen hun verhaal doen voor de klas. En even tussen ons alleen: ze zijn leuk hoor samen!!! Je vader heeft alle cake opgegeten, ik denk dat hij niet zo veel had gegeten. Er was een presentatie over Smaak, en daar hadden ze twee kleuren cake voor gebakken. Zag er verschillend uit, maar smaakte hetzelfde! Grappig!!
    Jessy en Jill zijn uiteindelijk op een 7.1 uitgekomen, prachtig toch?

    Ik ben vandaag zomaar op Zaterdag vrij, heerlijk even een dag voor jezelf. Die behoefte ken jij ook las ik in je verhalen. Daar is ook niets mis mee hoor!

    Dit weekend komt Corine, de vriendin van Jamie logeren. Gezellig hoor. Ik heb haar pas twee keer gezien. Ze blijft twee nachtjes slapen.

    In de winkels bij ons is het lekker druk. In Almere gaan we volgende week verhuizen, zal wel een gedoe worden, maar wel leuk. Als het goed is dan gaan we verhuizen naar een wat drukker punt, altijd spannend.

    Mijn vader heeft gisteravond hier gegeten en ik moest niet vergeten om je de groeten te doen!! Bij deze!!

    Ook heel veel liefs en dikke Zoenen van Jamie en Jill.
    En natuurlijk heel veel liefs en hele dikke Zoenen van mij.
    XXXxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Sylvana

  • 29 Oktober 2011 - 15:11

    Emma:

    hoi tes
    dit was er vrijdag in goede tijden gebeurd: en sjors die was naar rikkie gegaan en ze vroeg of ze zwanger was en rikkie zei : tuurlijk niet. en ludo die zei tegen maxime dat janine een lichte hersenbeschadeging had maar dat geloofde ze niet helemaal dus was ze naar anton gegaan en toen vroeg ze of janine een lichte hersenbeschadeging had wen toen zij anton dat het kon, en hij zij dat ze beter naar ludo kon gaan. en sjors die vroeg aan rikkie of ze er overna kon denken als zei en bing de adoptie ouders worden van het kindje!

    xxxxxxxxxxx emma

  • 01 November 2011 - 09:13

    Papa:

    Hi Tess,

    Heb je een beetje goed weer? Volgens de berichten zit vlak achter jullie (hoop ik voor jullie) een hoop wind en regen.

    Morgen, woensdag 2 november, ga ik met mn groepje golfen. Leuk.

    smsjes sturen gaat op het moment moeilijk want mn Blackberry lijkt harstikke dood. Ik hoop op een wederopstanding, haha

  • 01 November 2011 - 14:52

    Emma:

    hoi tesss
    dit was er maandag gebeurd in goede tijden: nou sjors die zij tegen rikkie dat zij eroverna moest denken dat sjors en bing de adoptie ouders worden van hun baby en bing die zei tegen sjors dat hij echt niet het kindje van rikkie gaat adopteren. en noud die vroeg aan sjoerd of rikkie zwanger is en en toen zij sjoerd ja. en sjoerd die vroeg aan rikkie of er iets met sjors was en toen liep ze weg. en sjors die zij tegen bing dat ze niet moest vragen als hun de adopties ouders van rikkie's baby worden. en maxime die was even met lido en janine praten en toen zei janine (tegen maxime en ludo was er ook bij) dat zij zeker wist dat zei met die pillen had geknoeid en ludo zij dat zei ( maxime) die prik had gegeven.

    Xxxxxxxxxxx emma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Hallo allemaal, Dit is 'm dan, mijn reisdagboek van alweer het 3e grote buitenlandse avontuur. Dit keer: werken op een cruiseboot. Het is voor mij letterlijke een "wereldse" ervaring. Ik moet er veel voor laten, maar het zal het waard zijn. Ik hoop dat jullie genieten van mijn verhalen, and remember: The sky is the limit! Liefs, Tessa

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 74404

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 25 September 2012

Management course!

02 December 2012 - 02 Juli 2012

Een nieuw thuis voor 7 maanden; AZURA

04 September 2011 - 15 Juni 2012

Tessa op Cruise

Landen bezocht: