Zeeziek!?! - Reisverslag uit Madeirã, Portugal van Tessa Wingerden - WaarBenJij.nu Zeeziek!?! - Reisverslag uit Madeirã, Portugal van Tessa Wingerden - WaarBenJij.nu

Zeeziek!?!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

02 November 2011 | Portugal, Madeirã

2 november 2011
Madeira

Storm, wind, hagel of regen... Niets houd mij tegen....
Behalve dan forse 10!

Lieve lieve allemaal,

Hoe gaat het ermee? Lang geen contact met iedereen, tenminste zo voelt het. En nu eindelijk half dagje vrij! Heerlijk.
Veel meegemaakt in deze dagen, allereerst is Laura overgeplaatst naar een ander schip, als manager! Dat betekend, nieuwe cabinmate voor mij. Jammer...
Het is heel raar, maar hier een vriendschap van 5 weken is een eeuwigheid op land.
Tja, shiplife babe..!
Maar, degene die haar zou vervangen, kwam niet opdagen in Southampton. Dus heb ik nu een tijdje me eigen cabin, naja... Als het goed is komt ze vandaag.... Spannend hoor! Sarah is haar naam dus ik denk dat ze van Engeland is. Heb net me hele cabin schoongepoetst, want het was een troepie... Later in dit bericht begrijpen jullie waarom!

Okee, laatste bericht was vanuit Cadiz, daarna op weg naar Southampton. En voor diegene die de webcam van de Arcadia in de gaten houden... Weten dat het geen normale terugreis was.
Forse 10! dat was de meeting, oh btw, hoogst is forse 12 dus....
Golven van zeker 10 meter hoog, halverwege het schip, het hele schip kraakte en ging heen en weer en op en neer. En het heeft een nacht en een dag geduurd!
7 uur in de avond een telefoontje van de kapitein, zet alles wat los is vast en alle producten op de grond, "SECURE EVERYTHING!"
Dus de hele spa op zn kop, alles vast gezet, wat niet meevalt als je al een beetje heen en weer gaat. En op naar de crew bar! Geen goed plan, na 1 drankje voelde ik me echt niet lekker en ging naar bed, ook geen goed plan. Zoals jullie weten slaap ik boven. Na 4 toiletbezoeken in het eerste uur, besloot ik om in de badkamper te slapen.
Erg veel heb ik niet geslapen, en tegen de ochtend had ik geen ingewanden meer over.
Maar het beste tegen zeeziek is een volle maag. Dus ik heel dapper ontbijten. Smaakte voor geen meter en hoppa... Weer naar het toilet. En toen aan het werk...
Ik liep van de meeting naar de receptie en ja hoor, van al het spugen en geen eten of enig hydratatie, ben ik vlouw gevallen. Wakker geworden in het medical center met een naald in me bil:p zeeziek injectie. Dat maakt je 5 uur knock out. Heerlijk! Je voelt niks, denkt niks... Je slaapt aan 1 stuk door. Dus... Heb ik geslapen van 9 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds! Heerlijk hoor:p en voelde me geweldig daarna.
Eenmaal in southampton kreeg ik de ochtend vrij en heb ik wat dingetjes gekocht, terug naar de boot voor de nieuwe gasten. Hectische dag en elke keer blij als deze voorbij is!

Op 31 oktober, debbies 13 e verjaardag! Was het helloween, en daarom was me kamer een sooitje! Vlada, isaac, laura, lemiska en ik waren met ze alle onszelf aan het omtoveren van ons mooie zelf tot zombies! Hahahaha make-up, kleding, alcohol en sigaretten overal:p...
En wie kon het opruimen. Ja me.
Maar het was het dubbel en dwars waard! Wat een feest! Erg genoten, en foto's gaan jullie zeker zien. Amazing!

Deze cruise is vol met jongere mensen. Super leuk! Ik ben erg druk met mensen die slank willen worden, me seminairs gaan erg goed. En heb nog steeds de hoogste verkoopcijfers!
Jajaja.... Kleine meisjes worden groot en elke dag leer ik meer.
Net al mijn email gelezen. 77! Maar het mooiste was: papa's promo filmpje. Lieve familie, ik mis jullie heel erg. En wou dat ik erbij was geweest, daar in dat kleine cafe aan de haven.
Maar ik ben hier en jullie daar! Geniet van elkaar, jullie zijn geweldig!

Ik vergeet vast wat maar het is inmiddels alweer laat en moet nog wat inkopen doen!
Dus ga nu afsluiten. Volgende mail gaat zijn vanaf st. Maarten! Wooooooouuuuuuuw!
Zijn jullie al jaloers:p
Wens me succes met de zee, hopelijk is deze rustig!

Oh en madeira is warm met heel veel regen. De queen mary is hier ook, GIGANTISCH! Ik weet zeker als de zon schijnt is het hier heel mooi:p
Nou lieverds dikke zoenen, weer een vlaggetje erbij in me lijst.
Veel liefs vanuit Portugal!

Dikke zoenen, jullie Tess

• 02 November 2011 - 16:21

Mama:

Ha lieverdje van mij, weer een prachtig verhaal. Ik kijk hier echt naar uit. Wist dat je vandaag vrij was, dus maar kijken op die computer. Ik had bijna iedereen al verteld dat je een spuit had gehad tegen de zeeziekte. Wat een toestand. Hopelijk valt de oversteek naar de Caribbean mee. Heerlijk dat er nu wat jongere mensen zijn (en die ook nog slank willen worden). Dat betekent dus lekker veel werk voor jou. Wat een prachtig promofilmpje heeft Bart gemaakt he van onze Vlijt & Zegen. En die familie van ons... tja het blijft een apart stelletje haha. We hebben erg genoten die dag en ook veel aan jou gedacht. Als je terug komt, doen we het nog eens over. Papa is nu in Spanje, heel hard aan het golfen of nee werken, zoals hij het noemt haha. Jessy heeft net zijn eerste rijles gehad. Ging goed, hij heeft ook al over de snelweg gereden. Lachen hoor. Tja, niet alleen kleine meisjes worden groot.... Jolanda is met de laatste lootjes bezig. Zo spannend. Ik zag haar afgelopen zaterdag in het dorp lopen of nou ja waggelen en haar gezicht was al helemaal getekend. Gisteren belde oma en ik dacht: o jee, het is zover!! Maar nee, het ging over sinterklaasavond waar we het dit keer zonder zwarte piet moeten stellen. Mis je!
    Hoe gaat het trouwens met je voorgenomen 7 uur slaap per nacht? Volgens mij ben je nog steeds aan het feesten. Geniet van alles schattebout. Tot bels of je volgende bericht. Hou van je. XXXXXX

• 02 November 2011 - 16:46

Ome Jan:

Lieve lieve lieve Tessa,

Zo dan hier maar weer eens even een berichtje van oompie, eigenlijk wederom te lang geleden gereageerd maar steeds als ik het idee heb, nu even een berichtje naar Tess, dan komt er weer wat tussen, je weet wel hoe het gaat.
    Begrijp van Emma dat zij jou goed op de hoogte houd van het wel en wee in "Goede / Slechte tijden". Ze neemt haat taak heel serieus en luistert eigenlijk alleen nog maar naar Goede Tijden, gezien ze het verslag tijdens de uitzending direct opschrijft (dus niet naar de tv kan kijken), ik zeg dat wordt een goede secretaresse!
    Fijn te horen dat het goed met je gaat en dat je nog steeds het beste verkoopcijfer hebt. (kan ook niet anders, jij bent immers de beste)
    Dan even wat over mijn leven hier op dit stukje wereld, Alles gaat goed!
    Dan ben jij weer helemaal op de hoogte..................... Grapje!!!
    Nee even serieus nu, met het nieuwe huis gaat alles supergoed en daarbij wordt het ook errug mooi, elke dag weer een stukje meer, we zijn nu gestart met de laatste sprint naar de finisch, als alles goed blijft gaan dan gaan dan is het huis eind van het jaar klaar. Vers van de pers nieuws is dat wij in onderhandeling zijn met een serieuze koper van ons oude huis, daar zal aankomende week wel een difinitief besluit over komen, maar het zou mooi zijn, want weg is maar weg.
    Wist je nou eigenlijk al dat wij met het bedrijf gaan verhuizen, zo niet dan ga ik je dat vertellen, wij komen in een nieuw pand bij de oude haven, dus heb straks vanuit mijn kantoor een schilderachtig mooi uitzicht over "De Oude Haven". Okidoki lieve Tess, zet hem op en hoop voor jou dat je niet al te vaak zeeziek wordt want dat is niks, ik zou de windvoorspellingen in de gaten houden en bij veel wind alvast voorzorgsmaatregelen gaan treffen in de vorm van spuit/pil. Hele dikke zoen van jouw Ome Jan!

• 02 November 2011 - 17:32

oi tess
    dit was er dinsdag gebeurd in goede tijden:en ron die kwam bij bianca en anton logeren maar dat vond edwin niet zo leuk. en maxime die wist zeker dat nick met die pillen had geknoeid.en edwin die zag ron onder douche en toen glimlachte hij wel. en charly die was bij rik en nik die stond voor de deur en toen zei nik dat hij niet met charly naar bed was geweest maar toen werd rik boos en edwin die zij tegen lorena dat hij eigelijk ron wel leuk vind en dat hij iets voelt voor hem.

xxx emma

• 02 November 2011 - 17:37

Caroline:

He lieve Tess, wat ben jij zeeziek geweest zeg, mama vertelde het, vond het zo zielig voor je heb echt met je meegeleefd. Gelukkig voelde je je na die injectie weer toppie, zodat je lekker kon feesten op het Halloween feest en verkleed als zombies jullie zullen wel veel lol hebben gehad. Nu naar de Caribbean witte stranden en blauwe zee, ben echt jaloers maar het is je gegund hoor hopelijk valt de oversteek mee voor jou en word je nu niet zo ziek. Ga lekker genieten van al het moois wat je gaat zien geniet ik met je mee bij je volgende verhaal uit St. Maarten. Hier alles ok, Debbie weer een jaartje ouder en wijzer haha, heel leuk jouw smsje aan haar was ze heel blij mee. Ben morgen weer lekker een dagje vrij, dus alleen ma+di gewerkt en nu de rest van de week vrij, heb zoveel overgewerkt, dus nu even wat vrije tijd voor mezelf inlassen en daar ga ik zeker van genieten. Want heb voor morgen een heerlijk dagje voor mezelf ingepland, ik ga eerst morgenochtend naar Linance, m'n wenkbrauwen epileren, mis m'n eigen schoonheids specialiste haha. Daarna ga ik zo iets leuks doen, ik ga met Bart en Jolanda mee naar de verloskundige en zal ik het hartje van Hope horen kloppen, lijkt me zo bijzonder! Daarna ga ik nog even een bakkie koffiedrinken bij opa, gelukkig gaat het goed met opa en heeft die al echt z'n plekje gevonden in De Marke, echt fijn. Nou lieffie hele dikke knuffels voor jou xxxxxxxxx hvj Caroline

• 02 November 2011 - 17:45

Debbie:

Hoooooi Tes, ja nu ben ik 13 :D :D!!! Nog heeeeel erg bedankt voor je smsje, het was echt super lief (l)! Echt goed dat ze manager wordt!!! Maar dat is wel heel jammer voor jou, ik hoop dat je nieuwe kamergenoot ook heel aardig is :). Wel raar dat die dan niet kwam, maarja misschien vandaag. Ja, dat is echt heftig dat je een zeestorm hebt gehad :(. Dat lijkt mij echt eng. Maar het wel goed dat het nu weer goed met je gaat. Leuk joh!!! Dat je met die meiden jullie zelf als ZOMBIES gingen maken :p!!! Echt leuk dat je een Halowween feest had :p, dat lijkt mij echt cool :p!!! Wel jammer dat mijn feest geen halowween feest was, maar het was wel een heel leuk schoolfeest hoor :)!!! Dat had je laatst al gezien in mijn reactie. Ik verheug me nu al heel erg op het ''foto's kijken'' :D!!! Dat is ook heel leuk, ook leuker ljikt mij dan met allemaal oude mensen. Wij missen jou ook heel erg hoor, maar je hebt het wel hartstikke leuk en daar gaat het om :p!!! Leeker dat het daar warm is :), maar wel jammer dat er veel regen is :(. Ja, we zijn zeker jaloers :) haha!! Je werkt maar tegelijkertijd ben je op vakantie :p. Echt cool :p!!! Ik zou school willen hebben op een wordcruise :p, maar jammer genoeg kan dat niet :( haha!!
    Xxxxxxxxxxxxxxxxx van de nu 13 jarige Debbie :p!!!!!!! :D

• 03 November 2011 - 09:34

Lioba:

Hoi Tes, wat een toestanden zeg met die storm. Dat je het overleefd hebt, je bent toch echt een heel stoer wijf hoor! Dat je dit toch maar allemaal aan gaat voor een wereldreis, echt dapper hoor. Wel lekker dat ze van die injecties hebben zodat je evn verplicht heerlijk vloert, kan je deze niet standaard nemen als het onrustig weer wordt. Misschien een beetje erg verdovend, maar toch!? Maar dan wel weer een heel leuk Halloween feest begrijp ik. Is wel de beste remedie hoor het snel weer vergeten en inruilebn voor een leuk feest. Hier ook een horde verkleedde kinderen voor de deur gehad, zagen er ook echt geweldig uit. Pauline en Rick zijn nog naar Halloween in Walibi geweest, of had ik dit al geschreven!? In ieder geval was dat ook echt de moeite waard en Pauline vond het ook echt eng. Op naar Portugal voor jou dan, ook gheen vervelend vooruitzicht. Ook erg prettig dat de zaken zo goed lopen want dat is toch ook wel de bedoeling. Maar gewoon lekker je zelf blijven, af en toe een stapje extra waar nodig, dan gaat het volgens mij gewoon goed komen. Je bent erg positief, vind ik, dus blijf genieten. Ik ga voor je duimen dat het rustig blijft op zee de komende tijd want een nacht brakend in de badkamer moet je natuurlijk niet te vaak hebben. Ik heb toevallig Jolanda ook nog gezien afgelopen zaterdag en ze zag er goed uit. Ze tekend een beetje, zoals je moeder al vertelde, maar het wordt ook wel tijd om het kindje te gaan bewonderen. Gelukkig kan je het ook al snel op foto's en via Skyp zien dus dat wordt genieten. Ze is nog zo klein dat tegen de tijd dat ze echt wat gaat opnemen en verkennen jij alweer met open armen aanwezig bent. En met jouw ervaring kan je haar nog eens extra de wereld leren kennen. Hier ook alles goed. Rick gaat alweer richting zijn toetsweek op de Erfgooiers en hopelijk gaat hij die goed starten, ik moedig hem regelmatig aan dus dat moet goed gaan komen. Pauline is weer erg bezig op school met allerlei projecten die afgerond moeten worden en daarnaast natuurlijk ook werken, autorijden en de nodige feestjes dus tijd te kort. Hier in de buurt ook weer de nodige feestjes op stapel. Drieling, Dylan, Emmy, Ivo, Jeroen etc en ook in de vriendenkring Debbie, Bert, Milena etc dus ook wij gaan ons niet vervelen. Oke, niet zo spannend als bij jou , maar toch altijd gezellie. Ook krijgen wij heel spannend over een week of twee een vaste overkapping met terrasverwarmer, ook genieten!
    Tringggggggg, mijn koffievisite staat voor de deur, ga afsluiten! Dikke knuffels en tot ... mails.
    Liefs Lioba

• 03 November 2011 - 13:26

Opa En Oma :

liefste Tessa.
    Wat een spannende tocht op de boot was dat had het al gehoord van mama.
    Maar goed dat er goede medicijnen tegen zeeziekte aan boord zijn.alleen jammer dat jij er zoveel last van krijgt.
    wel heerlijk dat je van zo,n injektie zoveel uur gaat slapen.
    Wel jammer dat Laura van boord
    is,maar wel lekker een eigen hut alleen voor een paar dagen.
    Het Helloween feest zal wel leuk zijn geweest jou kennende,zijn heel benieuwd naar al je foto,s
    Hopen voor je dat Sarah ook een gezellig meisje is en dat je goed met haar kan opschieten.
    Met ons gaat alles oke,morgen is Jolanda jarig ook alweer 33 waar blijft de tijd voor je het weet ben jij alweer thuis maar ga nu nog maar heerlijk van alles wat je nu overkomt genieten.
    Op weg naar de Caribbean naar St.Maarten onze kleindochter alleen zover weg wie had dat gedacht .
    Opa gaat zo jay en brooklyn ophalen gaan we zo een potje kaarten met ze gezellig dan worden ze om 18.00 weer opgehaald door de meiden
    Nou lieverd we hebben weer genoten van je bericht vanuit Madeira,en hopen zo dat het niet gaat stormen op weg naar St.Maarten voor je .
    Heel veel dikke zoenen en knuffels van ons xxxxxxxxxx hvj

• 03 November 2011 - 14:54

hoi tess
    dit was er woendag in goede tijden gebeurd: nou edwin die zij tegen zijn ouders dat hij bang is dat lucas nooit meer wakker word.
    en rick die zij tegen jef dat hij charly moest loslaten.
    en edwin die denkt dat zijn vader wil dat hij en ron samen gaan. en rik die kwam naar charly toe en rik die zij dat hij van haar hield en dat hij met haar door wil gaan,maar charly zei toen dat ze wou stoppen!!..

xxx emma
    P.s succes met de zee haha

• 05 November 2011 - 17:48

hoi tess (L)
    dit was er donderdag in goede tijden gebeurd: nou sjoerd zei tegen rikkie waarom sjors en bing HUN kindje gaat adopteren. en nick die had gezegt tegen ludo dat hij maxime nogsteeds haat. en rik zei tegen charly dat hij gaat veranderen en dat zij hem moet vertrouwen maar charly zei dat ze bang was dat hij haar vord weer het huis uitstuurd. rikkie die was naar sjors en bing gegaan en toen zei ze dat ze wil dat hun samen de adoptie ouders van het kindje worden en dat ze meteen naar het adoptie bureau gaan en dat ze hun handtekeningen gaat zetten!

• 05 November 2011 - 17:56

hoi tess
    dit was er vrijdag in goede tijden gebeurd: maxime zei tegen nick dat het plan van hem niet gaat lukken. en nina zei tegen janine dat edwin denkt dat lucas nooit meer wakker word.en sjoerd zei tegem zijn ouders dat hij twijfeld of hij het kindje gaat houden en bianca zei dat hun achter hen staan. nou sjoerd wil echt niet dat sjors en bing hetkind gaat adopteren en toen gingen sjors bing rikkie en sjoerd even praten of sjoerd ook wil dat hun het kind van hun gaat adopteren maar toen zei sjoerd dat hij het kind zelf wil houden.en ludo die denk een beetje dat nick met die pillen van janine had geknoeid..

xxxxxx emma

• 05 November 2011 - 23:04

Marcha:

Hoi Tessa als je dit leest heb je net de grote oversteek gemaakt per boot naar de andere kant van de wereld, en het is daar zo gaaf!!1En de zee is daar 29 graden en blauw...een droomwereld.
    Ik hoop dat het een rustige oversteek is geweest, we hopen snel op een bericht van behouden vaart van jou..

Ons huis is verkocht, dus dat is heerlijk.
    De kopers willen alleen dat wij een nieuwe keuken en badkamer voor hun gaan maken..lees opa..haha
    Wij krijgen daar extra geld voor, maar dan moet alles wel klaar zijn voor 1 februari..dus handen uit de mouwen ..
    As. dinsdag komen ze hier om e.e.a. te bespreken, wel gek hoor straks de laatste keer de deur dicht doen.
    We hebben hier dan alweer 14 jaar gewoond , kwamen hier ook met de kerst..hier getrouwd en de kleintjes hier geboren..maar goed allemaal veranderingen...that's life..
    Zie je broer al scheurend weer over de A 27!
    Ook aan het werk bij ome Jan, zie jullie nog zo macaroni eten op donderdagmiddag bij mij!
    Ach misschien komt het wel dat ik bijna 40 ben hihi...weemoedig?

Lieve schat ik hoop dat je een goede reis hebt gehad en ik mis je! Laat je snel weer wat van je horen cq skypen??
    Kus Marcha

• 07 November 2011 - 12:40

Ina:

Lieve Tessa, ben je al op de Caribean? Wauw wat geweldig. Het zonnetje, mooie mannen (of niet?), lekkere muziek? En hoe is je nieuwe kamergenoot. Hebben jullie het gezellig. Bewondering voor je manier van kijken naar het leven en hoe je om gaat met de dingen die je tegenkomt. Ik vind dat je het geweldig doet. Blijf schrijven, ik geniet. Lieve groet Ina

• 08 November 2011 - 17:47

hoi tess
    dit was er maandag in goede tijden gebeurd:nou rikkie zij tegen sjoerd dat ze nooit over een plan gingen uit komen.en janine zegt dat maxime met die pillen had geknoeid maar ludo zegt hij beschuldigt niemand als ik het niet zeker weet.
    en maxime zij tegen nina dat met die pillen van haar moeder is geknoeid en dat haar moeder denkt dat zij het heeft gedaan. en toen was nina naar haar ouders gegaan en ze zij dat maxime echt niet met die pillen had geknoeid en toen zij ludo als maxime het dan niet heeft gedaan dat dan nick het gedaan had en toen kwam nick eraan en hij zij dat maxime zegt dat hij (nick) iets met moord had ofso (sorry horde het niet zo goed)

• 09 November 2011 - 10:56

Marcha:

Hoi Tess...
    Als het goed is ben je nu op St. Maarten ik zie via de web cam dat je een fantastisch uitzicht hebt!

Hoorde gisteren op shownieuws dat Jan Smit er ook is ze gaan daar vrijdag trouwen allemaal erg geheim maar nu uitgelekt!
    Dus denk niet die lijkt wel op...maar het is Jan Smit hoor!!! Zal je net zien zeg..
    Ik hoorde van pap dat je vandaag vrij bent, dus geniet van dit prachtige eiland...veel liefs Marcha

• 09 November 2011 - 12:02

Sylvana:

Lieve Tessa,

Wat een verhaal toch weer, en dat dat dan moet eindigen met een heerlijke slaperighe shot in je billen!! Je schrijft er zo heerlijk over dat ik er aan loop te denken om Dokter Pothast zo even te bellen voor een wekelijks shotje!! Maar wel vervelend voor je dat je gevoelig bent, maar ja zo'n heftige storm...
    Wat leuk een Halloween Party op de boot. Je bent gelukkig het feesten nog niet verleerd, dat had ik ook niet verwacht hoor.
    Hier alles prima, lekker z'n gangetje.
    Allemaal druk met werk en school. Jill heeft volgende week toetsweek, zoals je waarschijnlijk van Jessy wel weet.
    Bikkellen moeten ze!!
    Jamie is nog steeds erg verliefd en zijn Corine was gisteren jarig. Donderdag gaan ze samen naar de musical Wicked als verrassing voor haar verjaardag. Leuk hoor.
    Nou lieffie ik moet opschieten want ik ga die mooie moeder van jou nog mooier maken. Kleuren en knippen!!
    Zal ik bj je moeder ook een korte gladde bob-lijn met pony knippen? Toch maar niet. Heel veel plezier met al die jonge mannen op de bootLiefs en dikke XXxxxxx
    Sylvana

• 09 November 2011 - 12:11

hoi tesss
    dit was er dinsdag in goede tijden gebeurd: nick dat maxime wil dat hij toegeligt word voor mord (dat was van gister want ik hoorde nick niet zo goed maar ik zag dat in een voorsteukje.en ik dacht dat het helemaal niet goed ging met lucas maar lucas was eindelijk wakker geworden en want maxime was bij lucas toen al die doktoren er kwamen en toen kwamen janine ludo en nina naar lucas en ludo hat maxime weggestuurd en toen zaten hun bij hem in de kamer en toen deed ie z'n ogen open!!!!! maar erwin en ron die gingen zoenen (terwijl lucas wakker werd) !!!!!!!!!