Oversteek overleeft! - Reisverslag uit Majuro, Marshall eilanden van Tessa Wingerden - WaarBenJij.nu Oversteek overleeft! - Reisverslag uit Majuro, Marshall eilanden van Tessa Wingerden - WaarBenJij.nu

Oversteek overleeft!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

09 November 2011 | Marshall eilanden, Majuro

9 november 2011
St. Maarten


Mijn allerliefste alles!
Weer een berichtje van mij. Na 5 dagen zee zijn we dan eindelijk aangekomen in the Carabieën! En wat is het hier ongelofelijk mooi! Super groen, palmbomen, villa's langs het water, bounty stranden en lots en lots of shops!

De zeedagen waren heftig en hebben veel energie weggenomen! De zee zelf was rustig maar de dagen waren hectisch! Totaal volgeboekt, de hele dag. Na het werk nog een behandeling op Shelly, want we maken een portfolio voor ionithermie met voor en na foto's, hopelijk heeft het nut. En daarna feesten! Oeioei... Van me gezonde levensstijl komt dus nog niet zoveel terecht. Behalve dat ik weer ben afgevallen, want guess wat: de dames en heren van de spa zijn niet braaf geweest dus werden al onze dekbevoegdheden afgepakt:( dit houd in, geen frisse lucht, geen shows, geen tandpasta en het allerergste: eten in de crew mess!

Dit heeft 4 dagen geduurd.... Ik had geen energie meer over: werken, feesten, slapen en eten in de mess... Vergeet dat maar!
Maar we hebben ze weer terug verdient! We hebben met ze alle om 23:30 's avonds een pampernight voor alle vrouwelijke crew gehouden. We moesten erg hard werken... Maar de dames waren heel blij, en wij onze bevoegdheden terug! Yes!

En let me see, what else is new... Oh ja, me nieuwe roomie!
Haar naam is dus Sarah, ze is van Ierland en hetzelfde voormaat als ik, wat inhoud: we passen NIET in die kamer met ze 2e:p... In het begin vond ik er aardig en ze moest alles een beetje ontdekken, heb er geholpen enzo. Maar nu gaan er dingen erg irriteren.
Ze is zo mogelijk nog rommeliger dan Laura, ze slaapt constant of ze is dronken, irritant en slaapt met jongens die al in gebruik zijn, ze maakt niets schoon en ze roddelt over me.... Daar hou ik dus niet zo van.
Dus... Vanavond als ze is een keer wakker is gaan Sarah en ik is even babbelen.
Als ervaren crewmember ga ik haar even vertellen hoe het gaat op het schip.. Dat er een aantal belangrijke ongeschreven regels zijn die je niet kunt breken.
Okee genoeg geklaag nu:p

Gister nacht: een feest in de crewbar om nooit te vergeten... En ik ga het is even in geur en kleur met jullie delen.
Okee, we zijn klaar met werken en gaan een sigaretje roken in de crewbar. Toen iedereen naar eigen cabin om op te tutten, ik dacht... Doe er nog 1. Dus ik in me uppie in de crewbar in me joggingspak:p komt uit het niets, Jayson binnen. Leuke man, werkt in de machine kamer, is 41, gescheiden en een dochter. Oh en hij ziet eruit als 25/30! Blauwe ogen... Donker haar.... Oh oeps, we dwalen af!:p
Dus we doen nóg een drankje... En nog 1... Ondertussen loopt de crewbar vol met opgetutten dames en heren, en zit ik nogsteeds in me jongingspak met Jayson m op t zuipe te zetten... Gihihi...
Uren zijn verstreken, drank is geschonken en gedronken, en Jayson en ik nemen een fles wijn mee naar de cabin... Ik en me kleine brein denken: Puuuuuur vriendschappelijk:p
Maar! Hij kust me, ik.. Nog nuchter genoeg "shit, 41, dochter, tes... Kappe!" dus ik zeg heel vriendelijk nee... Was ie t niet helemaal mee eens (als jullie begrijpen wat ik bedoel..) en zonder iets te zeggen gaatie weg.... Nou... Lekker dan, maar vond het wel verstandig van mezelf.
Dus het volgende gebeurd: ik bel Isaac (inmiddels me beste vriend op dit hele schip!) hij is niet daar! Zegt dokter Ragalesh (acupunturist, en isaacs cabinmate en erg saai!)
Dus ik (bijna rennend) naar de crewbar... En gelukkig! Daar issie, ik me hart gelucht en we gaan dansen.
Okee... Tot nu toe best een leuk verhaal... Maar nu word het alleen maar leuker!
Ik en Isaac gaan naar mijn cabin, drinken de fles wijn van Jayson, kletsen wat en lachen veel. We wilde een sigaretje, maar Sarah rookt niet dus rook ik niet meer in de cabin, dus dan maar op de gang. Dus, ik zit met me rug tegen de deur, zodatie niet in het slot valt. En nu begint het sprookje: Sarah en Gary komen de gang in, zonder iets te zeggen stappen ze over me heen en duwen tegen de deur, ik schuif over de grond van me kamer op de grond van de gang en boem, deur dicht... Niet erg aardig om me buiten mijn cabin te sluiten. Maar toch wel heel grappig als je wat gedronken hebt... Dus ik klop op de deur, en het volgende wat ik hoor is dat iemand van binnen het slot erop draait...
Ook niet erg aardig, maar wederom grappig:p ik had niet eens een sleutel... Die is binnen!
Dus Isaac en ik zitten voor me cabin op de grond in de gang te lachen als plotseling Laura (massage) en Abi komen.
Nu wat voorgeschiedenis, Abi is met Gary en de nacht hiervoor vond Abi Gary en Sarah al samen in Gary's cabin... En Sarah had haar excuses aangeboden, zij wist niet dat Abi en Gary samen waren... Niemand eigenlijk, en nu iedereen:p
Okee terug naar het verhaal, Abi vraagt, waarom zitten jullie in de gang... Wij lachen en ik zeg, dat wil je niet weten Abi... Maar toch wel, dus ik zij het en ze begint te lachen, maar ze word steeds kwader... Toch maken we maar het mooiste van de situatie en hebben we een boel lol met ze 4, nog steeds voor mijn cabin. Totdat andere Laura (haar) verschijnt... Met een big smile op haar gezicht... Okeee waar ben jij geweest....
Deck 12, onder de sterren, met Jayson.... Ik zeg pardon:p en begin keihard te laggen....
Mannen zijn allemaal hetzelfde?! Lukt het bij de een niet, dan doen we de ander toch gewoon! Naja bijgekomen van dit o zo grappige moment en Laura is weg, probeer ik nogmaals me cabin in te komen ditmaal met meer succes. Ik kom binnen, voor ik iets kan zien grijp ik me sleutel en word de deur weer in me gezicht gegooid:p jaaa... T word steeds leuker. Inmiddels is het heel laat, dus iedereen bied me een bed aan... Maar... Ik laat me niet zomaar uit me cabin zetten. Dus na een lang beraad besluiten we om voor de cabin te slapen. Dekens... Kussens... Dat moest er komen. Isaac slaapt aan de andere kant van de gan, dus daar gingen we het halen. Maar, Ragalesh sliep al. En wij wilde een geintje uithalen. Dus: Abi zet 1 been op het bed en fluistert Ragaleheeeeshhh... Het volgende: hij opent zijn ogen met Abi voor ze neus, zij bespringt hem en hij begint te gillen dattie niks aanheeft en trekt de dekens tot over ze rode oren! Hahahahahaha... Dus dat was grappig, dekens pakken en wegwezen. Dus we zitten weer voor me cabin en Abi besluit dat ze het zat is en ze vertrekt naar Ollies cabin, een van de dansers...
Nog geen minuut later komt Gary uit mijn kamer, enkel in zijn onderbroek en vraagt waar Abi is... Dus hij erachteraan... Laura gaat naar bed.
Isaac en ik lachen nog wat en ook hij gaat naar bed. Ik open de deur en Sarah slaapt...
Einde....

Wat een verhaal hè dames en heren, jongens en meisjes! Jaja en om het kort en krachtig te houden:
SHIPLIFE....

Nou, laat ik me hele blog maar afsluiten voor vandaag, morgen weer een dag.
Nu ga ik St. Maarten is even bekijken!

Ik mis jullie erg, maar zoals jullie lezen ben ik druk en heb het erg naar me zin!
Hele dikke kussen en niets dan liefs vanaf St. Maarten!
Knuff Tess!

Ps. Mijn kleine brein is nog wat vergeten te melden!....
Pak allemaal je agenda.... Blader door naar juni, en start met de kruisjes want jullie tes komt teruggggg op.....: 16 juni 2012!
Ik kom dan aan in southampton en vlieg die dag nog naar schiphol! Ik weet klinkt ver weg. Maar de tijd vliegt. Ben al bijna 3 maanden van huis!
Love u babies! Xxxxxxxxxxx

  • 09 November 2011 - 17:15

    Marcha:

    Goede tijden , slechte tijden..tralalala...The love boat, here come the love boat.....tralalal...
    O Tess als ome Jan dit leest 41......
    Maar goed heel verstandig hoor, mannen!!!ach..
    Lievie ik geniet van je verhalen echt ik zie je al zitten voor de cabindoor geweldig..
    Geniet ervan en we gaan weer akruisjes zetten totdat je weer op Schiphol staat...dikke smak

  • 09 November 2011 - 17:23

    Papa:

    Beste Tess, het is goed dat je af en toe nog zegt dat je ons mist. Als ik je verhaal zo lees, heb je daar helemaal geen tijd voor. Misschien toch weer eens nadenken over die gezonde levenswijze. Geniet ervan en 16 juni staat in de agenda!

  • 09 November 2011 - 17:45

    Dries :

    Lieve Tess

    Zo te horen gaat het goed daar op het schip. De verhalen klinken leuk en gezellig. Maar hoe houd je het in godsnaam vol. Ik vind het knap en doe het je niet na. Zet je trouwens ook ergens foto's ik ben zeer benieuwd :P

    Hier in Amsterdam gaat ook alles zijn gangetje. ik ben druk opzoek naar een baan in Breda. Mijn stage hier is ook alweer bijna voorbij. De tijd gaat zo snel.
    Ik wist trouwens niet dat je 16 juni al terug komt ik dacht dat je veel later zou terug komen. Maargoed hou je haaks meid en heel veel succes en plezier daar in de Carabiën.

    xxx Dries

  • 09 November 2011 - 18:15

    Debbie:

    Heey superlieve Tessa, wel leuk dat jullie een potfolio moeten maken. Maar ik hoop ook dat het nut heeft, anders is het minder leuk. Zo erg dat ze dat hebben afgepakt, dat vind ik echt niet eerlijk! Gelukkig dat jullie het nu weer terug hebben, anders zou het nog erger zijn! Mij lijkt het ook niet fijn hoor, om met iemand in een kamer te zitten die heel rommelig is. En dat ze over je roddeld vind ik al helemaal erg! Wel goed dat je er wat van gaat zeggen, ik hoop voor je dat ze er dan mee stopt. Wel grappig dat iedereen in opgetutte kleren zit, en jij in je joggingpak. Hahahaha! Dat vind ik echt erg, hij is 41 en dan gaat hij jou zoenen. Mannen zijn echt erg!!! En dat hij het dan nog bij iemand anders doet ook, en hij heeft nog wel een dochter. Echt erg!! Echt leuk voor je dat je goede vrienden bent met Isaac, en goed dat je het tegen hem verteld had, want het is ook niet goed om het voor je te houden. Ik vind het ook wel erg dat ze je gewoon uit je cabin hebben gegooit! Wel goed dat je je er niet zo bij neer legt. Maar ik vind het wel grappig dat jullie voor je cabin gingen slapen! Hahaha! En ik heb het in mijn agenda gezet hoor! 16 juni: Tessa komt terug!!! :D

    Met mij gaat het ook heel goed. Ik moet voor de kunst en cultuur vakken ,drama-beeldende vorming-muziek- een ''solo'' maken. Voor muziek een motief en herhaling, voor bv een moesten we een masker maken en voor drama moet je je karaktereigenschappen laten zien. Vandaag gingen we dat voor de klas doen ,oefenen, volgende week gaan we de ''solo's'' echt presenteren. En je krijgt er een cijfer voor. Ik laat in mijn solo zien: dat ik niewschierig ben, dat ik vroeger fan was van K3, dat ik van dansen houd, dat ik perfectieonistisch ben, dat verlegen ben als ik iets voor het eerst doe of iemand nog niet ken, dat ik nu fan ben van Selena Gomez, dat ik netjes ben, dat ik houd van zonnen en het strand, dat ik van de sims houd en dat ik heel vaak vrolijk ben. Wow dat is eigenlijk best wel veel. En dat allemaal in ongeveer 40 sec. :o!!! Eerst vond ik het eng om voor de klas te doen en durfte ik niet, maar Natascha, Sabrina en Froni (mijn vriendinnen) zeiden dat als ik het nu zou doen ik het minder eng zou vinden bij de echte presentaties. En dat ik dan zou weten of ik het goed heb gedaan. Dus ik ging het toch doen. Ik begon, ik had een rood hoofd, en ik begon het steeds leuker te vinden. Dus ik ben toch wel blij dat ik het gedaan heb, want anders zou ik het bij de presentaties misschien ook wel niet durven. Dus ik ben klaar en Ghani (mijn drama docent) zegt dat ik het heel goed heb gedaan. Ze zei: 'Je hebt je heel goed over de ruimte verdeeld en je hebt het heel eigen gemaakt.' (en nu komt het andere goede aan mijn solo): 'Ik weet eigenlijk geen tip te bedenken, goed gedaan.' Jeeeeh, dus ik krijg dan zeker een goed cijfer volgende week! Ze had gewoon geen tip! Ik ben echt blij!!!
    Xxxxxxxxxxxxxxx van Debbie!!!

  • 09 November 2011 - 19:07

    Caroline:

    Liefste Tes, wat een verhaal weer.
    Ik heb hier echt vreselijk om moeten lachen, zie het echt helemaal voor me, jij nog in je joggingpak gezellig aan de drank met een knappe Jason terwijl alle opgetutte tutjes inmiddels binnendwarrelen, echt om te gillen, gillend naar je kamer haha met Jason op je hielen met een fles wijn en versiergedachten in z'n hoofd, goed dat je je hoofd niet op hol door hem hebt laten brengen vind ook meerdere jonge meisjes leuk, vieze ouwe snoeperd! Houd jij je maar bij je lieve vriend Isaac echt een lieverd lijkt me dat met altijd een luisterend oor voor jou, heb je wat aan Tes vooral in tijden van nood. Moesten jullie ook nog in de gang gaan slapen dankzij jouw niet altijd aardige roomie Sarah lijkt me ook niet zo aardig echt een mannenjaagster en dan ook nog zo'n bitchie roddeltante aaaaarrrghhh!
    Wel super dat je nu op St. Maarten bent zal wel ontzettend mooi zijn met die parelwitte stranden en helblauwe zee. Geniet van al het moois daar, geniet ik met jou mee. Hier alles ok heb vorige week het hartje van Hope gehoord, het klopte heel krachtig en snel echt heel bijzonder, vond het echt heel leuk om mee te gaan. Ben ook nog naar Nance van Linance geweest en heb nu weer mooie wenkbrauwtjes Tes. Nou liefie ik mis jou ook hoor en zet 16 juni in m'n agenda, jouw grote thuiskomst die moet gevierd worden met al jouw dierbaren! Big hug xxxxxxxxxxxxxxxxx love you Caroline

  • 09 November 2011 - 19:47

    Caroline:

    He Tes, was nog even iets vergeten te zeggen. Heb naast m'n mooie wenkbrauwen net als jou nu ook een nieuwe look. Ik heb nu bruin haar met wat blonde highlights staat echt heel cool! Was weer erg blij met Chantal. Kreeg meteen veel complimenten, echt leuk! Misschien zie je het binnenkort wel op een foto.
    Nou meis, have fun! Big hug xxx Caroline

  • 10 November 2011 - 07:18

    Mama:

    Ha lief wereldvrouwtje van me, wat een beeldend verhaal weer. Het lijkt wel een orgie zo af en toe op de Arcadia. Hou je verstand erbij (tip van je trotste, maar nog steeds beschermende mams). Zeker met een drankje op, lijkt de wereld erg leuk en gezellig maar er blijven wel aparte mensen (lees mannen) rondhuppelen. Deze 41 jarige oude snoeperd nam met jouw nee genoegen en ging op zoek naar een ander, maar er zijn ook mannen die nee niet accepteren en doordraven. Dus blijf opletten, ook tot hoever je gaat!! (even wat wijze woorden van je mama).
    Liefste, we hebben elkaar gisteren weer even over de telefoon gesproken en je klinkt fantastisch. Het is allemaal 1 grote leervakantie! En wat geniet je van alles. Daar ben ik blij om. Zaterdag 16 juni staat in de agenda, ik kan niet wachten, maar wat zal het leven anders worden voor jou hier in Nederland. We shall see.
    Waarom hadden jullie trouwens "straf" en wat bedoel je precies met niet "braaf" geweest?? (Al kan ik mij daar iets bij voorstellen na jouw verhaal gelezen te hebben.....)
    Hier gaat alles goed, z'n gewone dagelijkse gangetje. Jessy is vandaag samen met papa naar de open dag van de Marine. Ben heel benieuwd wat hij ervan vindt. Gisteren had hij zijn 2e rijles. Hij vindt het prachtig en wil op 4 mei (zijn verjaardag) afrijden. Als het goed is, komt hij je dus afhalen van Schiphol. Hopelijk lukt dat. Syl heeft vandaag mijn haar geknipt en gekleurd (al het zorgengrijs is weer weg). We hebben lekker samen geluncht bij ons thuis en heerlijk bijgekletst. Nou lieverd, heel veel plezier op de Caribbean. Al die prachtige eilanden, zon, strand en natuurlijk het werken. Probeer toch af en toe te denken aan een iets gezondere lifestyle!! Wel fijn dat de mensen nu Ioniethermie hebben ontdekt en je vol zit met behandelingen. Werken hoort er toch ook een beetje bij. Dag liefste, geniet van alles en blijf de mooie koppie gebruiken. Dikke kus, hou van je.

  • 10 November 2011 - 13:18

    OPAeOMA:

    Lieve Lieve Tessa.

  • 10 November 2011 - 13:31

    OPA En OMA.:

    Lieve Tessa.
    Ging even fout ,sorry.
    Blij dat je weer veilig bent aangekomen in St,Maarten en gelukkig geen storm onderweg maar wel een ruige en drukke week aan boord wat een verhalen vanaf de Arcadia,krijg er een kleur van,nog even en je moet je vecht sport gaan gebruiken.

  • 10 November 2011 - 16:12

    Ina:

    Tessa, weer een gaaf verhaal. Moest wel bij de les blijven. Al die namen. Leuke kerels, en 41 is inderdaad wel 41. Ach.... Je nieuwe roomdame blijft wellicht niet lang. Of misschien moet je haar even nogmaals de regels uitleggen. Komt vast goed. Jij komt heel daadkrachtig over. St Maarten, in gedachte bij je. Wauw. Geniet ervan . Lieve groet, Ina

  • 10 November 2011 - 17:36

    Angelique:

    OMG :p wat een verhaal weer....merk dat je van alles volop geniet en zo moet het ook....een wereldreis met wereldse herinneringen en onuitwisbare indrukken!

    Wat had je uitgespookt dat je bevoegdheden afgepakt waren? Ook dat willen we tuurlijk weten :)

    16 juni staat genoteerd!
    Dikke kus ook van Brooklyn Xxx

  • 13 November 2011 - 19:39

    Lioba:

    Hoi Tes, ben even een paar dagen niet op de mail geweest en dus dit geweldige verhaa; gemist... Maar nu weer op de hoogte. Drink maar met mate want dan ben je effe wat weerbaarder hè! Luister maar naar deze doorgewinterde mam, ben ook jong geweest hoor en kan me nog goed herinneren dat ik dit soort aanbevelingen snel weer voorbij liet gaan. Maar ik ben achteraf wel blij dat ik deze adviezen heb gehad zodat je er toch terloops wel even over na denkt en onbewust toch meer en betere keuzes kan maken. Altijd handig om je verstand erbij te houden toch? Nou lieve Tes geniet maar lekker daar op je schip en ga zeker eens een goed gesprek aan met die Sarah. Als ze slim is gaat ze een beetje mee in jouw ervaringen daar en kan ze samen met jou gaan genieten. Het komt vast goed als je haar hiermee confronteerd. Veel plezier en ik ga snel je volgende bericht lezen.
    Liefs Lioba

  • 20 November 2011 - 19:28

    Sylvana:

    Lieve Tessa,
    Wat een verhaal toch weer zeg. Ik heb het echt twee keer moeten lezen voor ik het echt goed begreep en wie wie is!! Maar ik snap het nu en moest er ook wel erg om lachen. Maar je Mama heeft gelijk, deze ONTZETTEND OUDE SNOEPER nam nee als antwoord, maar dat doen ze niet allemaal!!!
    Ik vind het heerlijk dat je alles erg positief benadert, top vam je. Want deze nieuwe kamergenoot is niet echt een kadootje. Maar jou kennende los je dat met een goed gesprek wel op. Jamie is dit weekend gezellig bij Corine en Jill is aan het uitrusten van de toetsweek. Ze heeft morgen haar laatste toets. Valt wel een beetje tegen, ze vindt het een moeilijke toetsweek. Afwachten maar.
    Verder gaat alles z'n gangetje. Ik heb zaterdag een heel leuk Gooisch feest gehad. We werden in Blaricum opgehaald door een grote dubbeldeks bus, en daar was al een heerlijk drankje aanwezig voor iedereen. Tachtig mensen zaten er in!! Daar aangekomen werden we ontvangen door een soort verkleedden baronessen. Er was een gedeelte waar je roulette kon spelen, cocktails kon je laten maken en er was nog veel meer..... Echt te gek allemaal. Wanner maak je nou zo 'n feest mee?
    Als artiest kwam de zoon van Andre Hazes optreden. Leuke jongen, en hij kan erg leuk zingen. Er waren ook een hoop jonge meiden op dit feest en die mochten allemaal met Dreetje op de foto. De vaders gingen voor de moeder van Dreetje! Wat een giller zeg. Terug weer met de dubbeldekbus, helemaal top dus. Heb vandaag gelukkig een heel rustig dagje. Lieve Tessa blijf genieten en ga zo door, die mannen van 42 die wat van je willen stuur die maar naar mij en scoor wat leuks van je eigen leeftijd!! Heel veel liefs en dikke ZOENEN ook van Jamie en Jill
    XXXXXxxxxxx Sylvana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Hallo allemaal, Dit is 'm dan, mijn reisdagboek van alweer het 3e grote buitenlandse avontuur. Dit keer: werken op een cruiseboot. Het is voor mij letterlijke een "wereldse" ervaring. Ik moet er veel voor laten, maar het zal het waard zijn. Ik hoop dat jullie genieten van mijn verhalen, and remember: The sky is the limit! Liefs, Tessa

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 1193
Totaal aantal bezoekers 73996

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 25 September 2012

Management course!

02 December 2012 - 02 Juli 2012

Een nieuw thuis voor 7 maanden; AZURA

04 September 2011 - 15 Juni 2012

Tessa op Cruise

Landen bezocht: