Samen alleen.... - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Tessa Wingerden - WaarBenJij.nu Samen alleen.... - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Tessa Wingerden - WaarBenJij.nu

Samen alleen....

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

08 Juni 2012 | Zweden, Stockholm

8 juni 2012
Stockholm

Liefste allemaal,

Er is weer veel gebeurd sinds mijn laatste blog vanuit Oslo. Noorwegen blijft een prachtige plaats en ook in Oslo had ik weer prachtige herinneringen. Ik en Isaac rennend door de regen en uiteindelijk een verwarmt terras gevonden. Koffie met een hartje erop, "thats for you babe!" oh kriebel door me buik als ie zoiets doet... Zo klein, maar zo ontzettend lief! Wat moet ik zonder hem. Altijd is hij daar, als ik vrolijk ben, blij of gelukkig. Maar ook zeker als ik een schouder nodig heb om op te huilen, en ik kan je vertellen, na 9 maanden keihard werken, zonder een weekend of een plek zonder aan werk te denken is je lichaam gebroken. Dus dat huilen gebeurd de laatste week meer dan ik zou willen. Mentaal en fysiek ben ik op, leeg en ontzettend toe aan vakantie!
Gister avond heb ik Isaac een brief geschreven. Die mag hij open maken als ik weg ben. Met woorden kan ik hem niet duidelijk maken hoe ontzettend veel hij voor mij betekend, niet alleen als lover, maar zeker ook als vriend. En sinds schrijven deze 10 maanden voor mij een grote uitlaatklep is geweest bedacht ik om hem een brief te schrijven.
En dan komt het einde dichterbij, inmiddels nog maar 7 dagen, 1 week, dan is het zover! Maar ik geniet nog steeds van ieder moment zolang het kan!

15&16 juni gaan twee zware dagen worden voor het team. Ik zal, zoals jullie al weten op de 15e van boort af gaan. Abi gaat dan op de 16e, maar heel onverwacht worden ook Andrea en Olivia overgeplaatst naar de Azura. De meisjes zijn er kapot van. En ik begrijp het zo goed! Het is altijd mijn grootste angst geweest, helemaal omdat Laura toen vlak voor de worldcruise van boort werd gehaald, mijn maatje! Tja, shiplife.... Not an easy life!
Maar uiteindelijk staan we er allemaal alleen voor en doen we dit voor ons zelf.
Ik leef mijn leven en geniet! 8 maanden geleden dat ik dat op mijn lichaam heb geschreven en nog steeds zo waar. Everybody is an individual, we staan er allemaal alleen voor, maar allemaal alleen zijn we toch samen. Iets belangrijks wat ik zeker heb geleerd.

Vandaag zijn we in Stockholm, Zweden. Weer een nieuw plekje op de wereld waar ik nog nooit geweest was. Het heeft veel weg van Noorwegen, maar toch is het weer anders. Een andere taal en een andere geur, een ander leven!
We hebben weer enkel een halve dag vrij, maar dankzij me spetterende seminar gister ben ik later op de dag, morgen en de 11de compleet volgeboekt! Woehoe!
Zie, je bent zo goed als je laatste cruise, dat is wat ze zeggen... Hahaha, hoop het niet want me retail is enkel op 4% maar goed, we gaan het beleven.

Me volgende vrije dag zal ik St. Petersburg zijn. Ik hoop jullie in de avond een mailtje te kunnen sturen, maar waarschijnlijk word het de volgende dag pas, ik ga namelijk naaaaaar: "het zwanenmeer" oehoeh... Ballet! Samen met Isaac gaan we naar het Alexandrya, één van de grootste theaters in Rusland! En het zwanenmeer schijnt het mooiste ballet te zijn. Ben erg benieuwd en heb er heel veel zin in!

Ik laat het jullie allemaal wel weten, hoe deze soap afloopt:p...

Ik hou van jullie, mis jullie, tot over een weekie:)
Dikke zoenen en niets dan liefs vanuit Zweden!

Knuff, jullie Tess!

  • 08 Juni 2012 - 09:12

    Papa:

    Hi Tess, leuk dat je naar het Zwanemeer gaat in Sint Petersburg. Samen met je moeder zijn wij DAAR ook naar die balletvoorstelling geweest. Het is prachtig. Het theater is mooi, maar niet zo nieuw meer )misschien hebben ze het opgeknapt voor jou, haha. Je laatste trip is natuurlijk emotievol. Vooral voor jou die nu al zo lang, elke dag eruit haalt wat erin zit. Het kan niet genoeg gezegd worden, ook dit komt goed! Iedergeval weet je wat je te doen staat..... lekker bijkomen. Maar natuurlijk eerst ff knuffelen met je vader.... xxxxx

  • 08 Juni 2012 - 10:26

    Ina:

    Tessa, zwanenmeer zo mooi. Ben erg benieuwd hoe je het vindt. Ik kijk uit naar je bericht. Wat geweldig dat je dit soort dingen ook meepikt. Je komt, voor zover je het al niet was, als echte wereldburger terug. Geweldig, wat een ervaring en wat een zegeningen. Geniet nog even, schrijven is altijd fijn. Soms zijn geschreven woorden makkelijker in het vertalen wat je voelt. Ik herken het. Goed van je. Dag lieve Tessa, fijn weekend. Ina

  • 08 Juni 2012 - 10:58

    Lioba:

    Hoi Tes, wat een belevenissen zo op de valreep. Je geniet echt gewoon door lees ik. Laat je traantjes maar vloeien hoor, heel begrijpelijk. Tranen van geluk en het geluk wat je gaat missen maar ook het geluk wat thuis op je wacht en je al zo lang hebt gemist. Deze stortvloeden ga je zeker overleven maar het zal een hele klus worden. Diepe dalen hoge pieken ... jij kan er alles over vertellen en trots op zijn dat je ze allemaal hebt overwonnen. Wat zal het gek zijn om je weer te gaan zien in de straat en waarschijnlijk na een paar dagen alweer zo gewoon. Een bijzonder verhaal zal het blijven en al je mooie, leuke, spannende en avontuurlijke reisverhalen ga ik nooit meer vergeten dus alvast bedankt hiervoor. Geniet nog lekker door, verzet je gedachten en ga voor alle positieve dingen die op je pad komen. Hier alle goed. Eric is op weg naar het voetbal met nog 4 vrienden en ik ga morgen in de kroeg kijken naar de wedstrijd van Nederland, hopen dat ze winnen dan feesten we tot in de late uurtjes door ... en anders ook hoor want ik ben niet zo gevoelig daarvoor. Pauline gaat met Jamie en Henk Jan naar Amsterdam kijken en Rick weet ik eigenlijk nog niet. Er is weer veel versierd in alle straten, huizen en ook veel oranje spullen en kleding in de winkels, echt een oranje Nederland. Het weer is erg wisselvallig, veel bewolking, onstuimig,wel een wat oplopende temperatuur maar voorlopig nog geen bikiniweer. We bewaren het wel voor jouw thuiskomst, kan je lekker vakantie houden in het altijd gezellige Huizen. Tot gauw! Liefs Lioba

  • 08 Juni 2012 - 13:20

    Opa En Oma.:

    Hoi lieve schat.
    Wat was het weer een verrassing om je stem even te horen vanmorgen en over een week kunnen we elkaar weer zien en knuffelen wat een heerlijk moment zal dat zijn Tess.
    Al zal het voor jou volgende week wel dubbel zijn allemaal om van iedereen afscheid te moeten nemen waar je nu al zo'n lange tijd mee omgaat ,want jullie hebben met elkaar toch van alles meegemaakt op de Arcadia.
    Wel fijn voor je dat je af en toe een schouder hebt om op uit te huilen als je het moeilijk hebt,vooral deze laatste week.
    Zo te lezen ben je echt aan rust en vakantie toe na het intensieve werken in de Spa en ook de gebeurtenissen die erbij komen,zoals wat er nu weer gaat gebeuren met Andrea en Olivia die overgeplaatst worden naar de Azura,waar jij ook altijd bang voor bent geweest dat jou dat zou over komen maar gelukkig konden ze jou niet missen in het team.

    Het word een spannende week ook voor Jessy en Tanja die horen donderdag de uitslag van hun examens of ze geslaagd zijn wij hopen het zo, gaan de hele week maar duimen voor ze dat ze het gehaald hebben,

    En dan kom jij vrijdag thuis,ik ga iedere dag een kruisje zetten op de kalender hoor kan niet wachten tot het zo ver is,maar blijf jij nog maar lekker een weekje genieten op de boot en van de plaatsen die je aanlegt,want voor je het weet is dit avontuur voorbij.

    Nou meiske,veel plezier met Isaac bij het ballet van het ''Zwanenmeer'' in St. Petersburg zal een hele ervaring zijn voor jullie,dus ga er van genieten met z,n 2tjes en laat het ons weten in je volgende blog,want wat zal ik dat gaan missen als je weer thuis bent ,,,ha,ha,,

    Dag lieve schat,tot volgende week vrijdag .
    Dikke zoenen op beide wangen ook voor Isaac.
    Love you XXxxxxxx Oma.

  • 08 Juni 2012 - 21:12

    Sylvana:

    Lieve Tessa!
    Ja meisje!! Het is bijna zover. De laatste vrijdag zit erop, de volgende ben je thuis!! Dubbel hoor. Maar wat zal je genieten om iedereen weer te zien en te knuffellen. Je nieuwe neefje!! Zag hem op de verjaardag van Jessy, groot is hij al aan het worden. Prachtig kereltje.
    Wij zijn ook weer terug uit New-York, wat een stad!! Je moeder stond dezelfde middag al op de stoep, heerlijk toch vriendinnen ......
    Jill zit nu natuurlijk toch een beetje in spanning voor de uitslag van het examen. Je moet toch eerst het verlossende woord horen, voor Jessy ook spannend. Maar mijn gevoel is goed.
    Zal Lekker voor ze zijn, lang vakantie en dan een nieuwe studie op een nieuwe school. Zijn ze na 6jaar Erfgooiers ook wel aan toe.
    Morgen is je vriend Mitchell jarig, dus gezellig naar het feest!! Weer gezellig je moeder zien.
    Nou schatje, tot gauw. Geniet van het Zwanenmeer, lijkt me prachtig!!
    See you Soon!!
    Liefs en dikke Xxx Sylvana

  • 08 Juni 2012 - 21:17

    Caroline:

    He liefste Tess, ook wij hebben vanmorgen even jouw stem gehoord toen je met oma belde. Welliswaar op de achtergrond maar toch ook heel dichtbij. En volgende week gaan we niet alleen je stem horen maar je ook weer live zien. Echt aftellen deze week! En wat voor week. Vol spanning tot de examenuitslag van Tan en Jess.
    Ja, je broertje is nu nog even de bloemetjes buiten zetten in Blanes, heerlijk deze afleiding met z'n vrienden. Ook voor Tanja proberen we zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Veel dansen en volgende week gaat ze nog lekker shoppen met d'r vriendin in de Primarkt in Hoofddorp. Ook altijd leuk. Hopelijk scoort ze nog een leuke outfit, zal vast. Wow, jij gaat nog even voor je thuiskomst samen met Isaac naar het Zwanenmeer in St. Petersburg. Lijkt me ook een super mooie balletvoorstelling. Staat ook nog op ons lijstje om een keer heen te gaan.
    Nu weekend. Debbie moet weer volop dansen het weekend, want ze heeft zondag weer een danswedstrijd van Soneo in Nijmegen. Ben benieuwd.
    Nou lieffie, leef en geniet nog even deze laatste week samen met Isaac en jouw vrienden op de cruise. Wel fijn dat je goed volgeboekt zit. Gaat de tijd snel, al wil je dat aan de ene kant wel en aan de andere kant ook weer niet. Kan dit zo goed begrijpen, meissie. Tot je laatste blog denk ik vanuit St. Petersburg. En net wat oma al schreef wat zullen we dit gaan missen Tess. Dus toch maar een boek gaan schrijven over alles wat je hebt beleefd op de Arcadia.
    Hele dikke knuffels van mij xxxxxxxxxx
    love you Caroline

  • 09 Juni 2012 - 08:46

    Mama:

    Dag liefste dochter, kan me zo voorstellen dat het allemaal dubbel voor je is. Je laatste week op de Arcadia, waar je zo gegroeid bent, zoveel hebt meegemaakt. Alle ups en downs. Je liefste Isaac achterlaten. Ik ben zo blij dat hij er al die tijd voor je was. En wie weet in de toekomst nog steeds is. Over een week ben je thuis. Dan ben ik jouw schouder om op uit te huilen als dat nodig is. Je weet dat ik er altijd voor je ben. Ook hier zul je je ups en downs krijgen, je nodige traantjes vergieten, missen wat je 9 maanden hebt gehad. Ik zal je steunen waar nodig. Maar we gaan ook gewoon weer lekker lachen, kletsen, knuffelen, terrasje pakken, winkelen, de heerlijke gewone moeder-dochter dingen. God, wat heb ik dat gemist. Wat heb ik jou gemist. We gaan het allemaal inhalen. Ben alleen niet meer zoveel thuis als je gewend was, je mama is zoals je weet weer een working girl 3 dagen per week. Maar je broer is er ook nog. Die kan ook niet wachten tot je weer thuis bent. Gewoon lekker gezellig, ouderwets met z'n viertjes. Ik kijk er zo naar uit. Lieverd, geniet van je laatste week. Iedereen op de Arcadia zal jou missen, je bent een bijzonder mens en dat blijf je! Hou veel van je. Dikke kus van mij

  • 14 Juni 2012 - 07:17

    Tanja:

    Lieve Tes,

    Wat heb jij een lieve vriend zeg! Klinkt erg romantisch rennend in de regen, net als in films, haha. Wat een goed idee om je gevoelens en emoties van je af te schrijven. Gelukkig ben je verliefd geworden op een Spanjaard, een paar uur vliegen en jullie kunnen elkaar weer zien. Alleen weten jullie volgensmij alle twee nog niet wat jullie gaan doen volgend jaar dus t wordt wel lastig, maar t is in ieder geval niet aan de andere kant van de wereld, Spanje. Wat schrijf je toch weer mooi wat het cruiseleven voor je betekent heeft en erg mooi dat je dat op je voet hebt staan. Toen ik vorige week bij oma was hoorde ik je inderdaad aan de telefoon vertellen dat je naar het zwanenmeer zou gaan, super mooi! Zelf ben ik nog nooit naar een balletvoorstelling geweest, maar zou wel graag een x willen. Haha wat voorafging in goede cruise slechte cruise. Volgende aflevering in goede cruise slechte cruise. Kus Tanja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Hallo allemaal, Dit is 'm dan, mijn reisdagboek van alweer het 3e grote buitenlandse avontuur. Dit keer: werken op een cruiseboot. Het is voor mij letterlijke een "wereldse" ervaring. Ik moet er veel voor laten, maar het zal het waard zijn. Ik hoop dat jullie genieten van mijn verhalen, and remember: The sky is the limit! Liefs, Tessa

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 74223

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 25 September 2012

Management course!

02 December 2012 - 02 Juli 2012

Een nieuw thuis voor 7 maanden; AZURA

04 September 2011 - 15 Juni 2012

Tessa op Cruise

Landen bezocht: