This is it! - Reisverslag uit Zeebrugge, België van Tessa Wingerden - WaarBenJij.nu This is it! - Reisverslag uit Zeebrugge, België van Tessa Wingerden - WaarBenJij.nu

This is it!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

14 Juni 2012 | België, Zeebrugge

14 juni 2012
This is it....

Liefste allemaal,

I'm comming home, I'm comming home, tell the world I'm comming home.....
Dit was het dan, tien maanden, over... Nu is het tijd om naar huis te gaan, koffers zijn zo goed als gepakt, de grote speach op het werk is gegeven, Isaac heeft zijn brief die hij morgen open mag maken... Het enige wat nu nog rest is het grote: we made it party en dan morgen het afscheid.
Maar morgen zal ook de dag van het weerzien zijn. Hier kijk ik erg naar uit! Heerlijk onder de vertrouwde vleugels van papa en mama, gewoon lekker naar huis. Iedereen weer zien, ontzettend veel slapen, foto albums maken en natuurlijk dat boek schrijven! Haha.. Giller:p

Maar eerst.... Vandaag was niet alleen voor mij een spannende laatste dag, nee mijn allerliefste Jess, Jill en Tan. Mijn kanjers! Gefeliciteerd schatten! Jullie hebben dit zo verdient, na al het harde werken van de afgelopen jaren is dit dan jullie beloning: je diploma op zak! Voor jullie alle drie licht de wereld nu aan je voeten. Ga genieten, vakantie vieren maar vooral, ga jezelf ontwikkelen! Niets is belangrijker in je leven dan een prachtig diploma op zak en een wereld die voor je openstaat.
Ik ben trots op jullie!

10 maanden, wat een tijd... Ik kan niet omschrijven hoe ik me voel op het moment. De hele dag was ontzettend raar, emotie loos... Tot mijn laatste gast was het een gewone dag. Maar toen moest alles nog beginnen, alles geregeld voor het verlaten van de Arcadia, 9 maanden mijn thuis geweest... Het is voorbij, ik heb het doorstaan en een geweldige tijd gehad. Dit was een wijze beslissing, en ik hoop dat iedereen zeker 1 keer in zijn of haar leven zo een mooie kans krijgt. Mijn tip: kansen zoals deze krijg je maar één keer, grijp m met beide handen aan.

10 maanden lang heb ik wat opgebouwd, een eigen leven, een nieuwe persoonlijkheid, een tattoo op me enkel, nieuwe vrienden en een liefde. Dit alles moet ik over enkele uren allemaal achterlaten. Ik voel me bang, maar gelukkig op hetzelfde moment. Ik weet waar ik thuis kom en ook weet ik dat ik overal en altijd terecht kan. Dat is een fijn gevoel.

Ik ga dit missen, ik ga Isaac missen, maar ik ga jullie weer zien. Wat een tegenstrijd. Een nieuwe periode van me leven gaat weer aanbreken en ook hier moet ik mezelf weer doorheen zien te vechten. Maar ik kan je wel vertellen, 9 maanden Steiner overleven, nou... Dan kan je alles aan!

Ik kom naar huis!
Tot morgen allemaal:)

Niets dan liefs vanaf de prachtige Arcadia.

Jullie Tessa.

  • 14 Juni 2012 - 20:51

    Tanja:

    Lieve Tes,

    Net zag ik op mn bb dat je toch nog een nieuw blog hebt! En ik zie dat ik waarschijnlijk de eerste ben die gaat reageren, haha! Mn moeder zit tegenover me op de bank ook met de laptop om jouw (denk ik laatste) blog te lezen. Dat liedje is erg toepasselijk ja 'you're coming home'. Ik had je al gesmst dat ik geslaagd was, hoop dat je dat smsje ontvangen hebt? Ben zo blij! Ik besef het alleen nog niet zo goed.. De cijfers had ik ook al gesmst naar iedereen en morgen moet ik om half 2 naar school voor een feestelijk ontvangst en voorlopige cijferlijst. Papa heeft de vlag ook al meteen opgehangen. Wat een ontlading kwam er uit ons 3en zeg (papa&mama hadden vrij dus waren erbij en deb was in de stad met een vriendin). Al die weken in spanning, vooral voor economie en geschiedenis en daar heb ik gwn goeie cijfers voor gehaald, niet verw8! Had mezelf dus veel minder punten gegeven dan de docenten.. Ja Tes voor ons is t al gek om jou weer te gaan zien zondag, maar voor jou zal t nog veel aparter zijn, omdat je daar inderdaad echt 10 maanden een heel ander leven hebt gehad, terwijl wij het 'standaart' leven in Holland gewend zijn. Jij hebt zoveel mooie plekken van de wereld gezien, lijkt me geweldig! Een mooie ervaring waar je veel hebt geleerd en sterker door bent geworden. Ik ben trots op je! Nog 4 weekjes en dan gaan we naar Spanje, kan niet wachten! Eerst nog woensdag herkansing economie denk ik. Ik zei eerst van te voren dat ik sowieso her ging doen, maar eigenlijk ben ik er wel klaar mee, maarja als k het recht heb kan ik t gwn proberen en als t dan toch nog lager wordt dan vorige x, tsjah jammer dan. Toen heb ik er 3 weken keihard voor gewerkt en nu heb ik er bijna ook geen tijd voor. Want morgen moet ik naar school dan en 's avonds dansen van half 7 tot 9. En zaterdag ga ik van half 1 tot 4 bij de kunstlinie ballonnen opblazen (vgm met zo'n pomp) met mn vriendin voor kinderen. (en daarmee 25 eurie verdienen) Ja Tes ik ben de laatste tijd ook goed bezig met geld verdienen. Heb de afgelopen week veel extra gewerkt bij appie en dus lekker veel geld verdiend! Maandag ben ik naar primark geweest en heb weer veel gekocht. De eerste x primark was met jou in R'dam. Nu was ik naar Hoofddorp, ga ik bijna elke schoolvakantie heen met Stephanie. Echt een dagje primark doen we dan. Heb 2 bikini's, 2 paar zomersandalen, 2 jumpsuits, veel ondergoed, nagellak, een sjaal, een witte broek, zwart hemdje, babyblauw hemdje, turkoois shirtje en nog wat dingen gekocht. Alleen zijn t niet echt kleding voor dit weer in Nederland.. En ik wil een wii spel gaan kopen denk ik. Wii sing pop. Kan ik lekker zingen thuis! Want heb zin om een cadeautje voor mezelf te kopen, haha. En dan heb ik ook wat te doen, want ik ga wel meer werken komende weken en heb t nog druk met dansen maar ga wel veel vrije tijd krijgen. Oke ik ga nu stoppen met mn reactie, want ik wil wel de eerste zijn en begin nu al sneller te typen omdat mn moeder ook bezig is met reageren, haha. Veel plezier met je feest en heel veel sterkte voor morgen met het afscheid nemen van iedereen. Je hebt in ieder geval vrienden voor het leven gemaakt. Hopelijk zie je ze nog ns terug. Tot zondag! Dikke Kus Tanja

  • 14 Juni 2012 - 20:57

    Caroline:

    He liefste Tess, Yes my dear you're coming home! Na 10 maanden weggeweest weer terugkeren naar je oude vertrouwde omgeving. Waar je met open armen door iedereen zal worden ontvangen. Want wat hebben we jou gemist en jij ons natuurlijk haha. Wel super dat jouw paps, mams en je broer je komen ophalen. Kun je vast aan hun al je mooie verhalen vertellen. En met wat voor nieuws komt jouw broer je morgen ophalen, geweldig toch! Ik ben zo trots op Tanja en Jessy en ook op Jill! Want ze hebben het toch maar mooi ff geflikt met z'n drietjes door er keihard voor te werken. Het is ze zo gegund! En nu jij morgen nog naar huis, wat een prachtige week! Nou lieffie geniet nog van jouw laatste avond op jouw Arcadia samen met jouw Isaac en al jouw vrienden. Want wat zal je ze allemaal gaan missen en zij jou natuurlijk. Want zo'n prachtig persoon als jou wil echt niemand laten gaan. Maar wij kunnen bijna ook niet meer wachten om jou weer te zien. En jullie zullen vast met elkaar contact blijven houden want daar heb je ook te veel voor beleefd met elkaar. En zeker met jouw Isaac, want als ik het allemaal zo lees kunnen jullie niet meer zonder elkaar, dus een weerzien volgt vast snel. Tot gauw lieve schat en ik denk aan je!
    Hele dikke knuffels van mij en lieve groetjes voor Isaac xxxxxxxxxxxxxx
    love you Caroline

  • 15 Juni 2012 - 00:05

    Sylvana:

    Lieve Tessa!!
    Voorlopig je laatste mail!!
    Je moeder en vader zijn net weg, heel gezellig!! Echt een examenfeest voor mijn Jill!! Wat een kanjers hè, jouw broer en mijn dochter!! Super, allebei geslaagd. Ik had het er net met jouw moeder over, samen aan het VWO avontuur begonnen en ook samen tot een succesvol einde gebracht!! Met een prachtig diploma, zowel THE Kids als jouw moeder en ik. Met natuurlijk het verschil dat zij het diploma hebben en wij niet!! Hahaha
    Maar wat zijn we trots en blij dat we samen weer bIj de diplomauitreiking mogen zijn. bikkels zijn het.
    En Jij nu de laatste loodjes, zwaar! Maar heerlijk dat je binnenkort iedereen weer in je armen kan en mag sluiten. Je hebt zeker 10 maanden nodig. Pak dan meteen in februari de wintersport mee!!
    Goed idee toch?
    Liefje, heel veel sterkte met afscheid nemen van iedereen morgen en vooral van jouw Isaac. Maar er begint weer iets nieuws. En wie weet waar en wat jou dat weer brengt!!
    Heel veel liefs en dikke Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Sylvana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Hallo allemaal, Dit is 'm dan, mijn reisdagboek van alweer het 3e grote buitenlandse avontuur. Dit keer: werken op een cruiseboot. Het is voor mij letterlijke een "wereldse" ervaring. Ik moet er veel voor laten, maar het zal het waard zijn. Ik hoop dat jullie genieten van mijn verhalen, and remember: The sky is the limit! Liefs, Tessa

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 74226

Voorgaande reizen:

02 September 2012 - 25 September 2012

Management course!

02 December 2012 - 02 Juli 2012

Een nieuw thuis voor 7 maanden; AZURA

04 September 2011 - 15 Juni 2012

Tessa op Cruise

Landen bezocht: